El Consell aprova l’ampliació de la reducció del 50% i de la vigència de l’Abonament Jove Temporal Gratuït al transport públic

El Consell ha aprovat els dos decrets lleis per prorrogar la reducció del 50% en el preu dels abonaments i títols multiviatge del transport públic de titularitat de la Generalitat i la gratuïtat per a joves menors de 31 anys.

La reducció del 50 % del preu dels abonaments de transport i títols multiviatge es prorroga fins al 31 de gener de 2024 i els títols adquirits al nou període podran ser utilitzats fins al 29 de febrer de 2024, mentre la gratuïtat per a les persones menors de 31 anys s’estendrà durant els cinc mesos que queden del 2023.

Aquestes mesures sobre la política tarifària dels transports públics de titularitat autonòmica s’aplicaran tant als serveis de transport públic gestionats directament per la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori, entre els quals hi ha les línies interurbanes i el sistema TRAM de Castelló de la Plana, com els gestionats per Ferrocarrils de la Generalitat (FGV) i per l’Autoritat del Transport Metropolità de València (ATMV), ens per als quals ja s’han dictat les resolucions corresponents.

El cost estimat de l’adopció d’ambdues mesures contemplades als decrets lleis, és a dir, les destinades a la reducció del preu i la gratuïtat als transports gestionats directament per la Conselleria, serà de prop de 7,2 milions d’euros.

El sistema de transport regular de persones viatgeres per carretera competència de la Generalitat i que gestiona directament la Conselleria a través de la Direcció General de Transports i Logística, compta amb 68 concessions de transport regular i l’any 2022 en va atendre un volum d’aproximadament 24, 3 milions de viatgers i viatgeres i una recaptació de prop de 40,9 milions d’euros.

Els serveis de transport restants són gestionats per l’Autoritat de Transport Metropolità de València, que va assumir les competències en aquest àmbit territorial l’any 2019.

Reducció del 50%

La reducció del 50 % es recolza en el sistema d’ajudes directes per proporcionar suport financer a les comunitats autònomes i entitats locals que prestin servei de transport col·lectiu urbà o interurbà, arbitrat mitjançant el Reial decret llei 5/2023, de 28 de juny, per el que s’adopten i prorroguen determinades mesures de resposta a les conseqüències econòmiques i socials de la Guerra d’Ucraïna, de suport a la reconstrucció de l’illa de La Palma ia altres situacions de vulnerabilitat.

Les comunitats autònomes s’han de comprometre a implantar una reducció del 50% en el preu dels abonaments de transport i títols multiviatge, exclòs el bitllet d’anada i tornada, dels serveis de transport públic col·lectiu terrestre de la seva competència, i cobreixen amb fons propis un 40 % de la mesura, és a dir, el 20% addicional al 30% que finança lAdministració Central de lEstat.

El decret llei que aprova el Consell estableix l’obligació d’implantar una reducció d’aquest preu en els títols de transport esmentats per als serveis de transport regular de viatgers i viatgeres per carretera competència de la Generalitat, amb un cost estimat de 3,63 milions d’euros .

La reducció serà efectiva entre l’1 d’agost i el 31 de gener del 2024 i els títols adquirits podran ser utilitzats fins al 29 de febrer del 2024.

Gratuïtat

La gratuïtat per a persones menors de 31 anys és una mesura de la Generalitat a tots els serveis públics de transport interurbà de la seva competència, que suposa la pròrroga de les obligacions per als operadors de transport públic col·lectiu per carretera competència de la Generalitat per implantar la mesura , establertes mitjançant el Decret Llei 6/2023, de 24 de març, del Consell.

El decret llei que aprova el Consell estableix obligacions als operadors de transport públic col·lectiu terrestre per garantir la gratuïtat temporal per a persones menors de 31 anys als serveis públics de transport per carretera gestionats directament per la Conselleria de Medi Ambient, Aigua, Infraestructures i Territori .

Aquesta mesura tindrà un cost aproximat de 3,55 milions d’euros i es finançarà a càrrec d’un conveni entre el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i la Generalitat per a la implantació de solucions de mobilitat innovadores.

La pròrroga d’aquesta gratuïtat temporal per a persones menors de 31 anys operarà entre el proper 1 d’agost i el 31 de desembre del 2023.

noticiesdigitals

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

A %d bloguers els agrada això: