Sanitat

El Consell aprova l’adquisició de 40.000 vacunes davant del VRS destinades a protegir persones grans institucionalitzades i adults amb alt risc de complicacions

El Consell ha aprovat un acord marc per a l’adquisició de 40.000 dosis de la vacuna davant del Virus Respiratori Sincitial (VRS) destinades a la immunització de persones més grans de 60 anys que viuen en residències i de persones adultes amb un sistema immunitari compromès o amb alt risc de patir infeccions respiratòries greus i trasplantats.

Aquest acord estableix el marc jurídic que regula el procediment dadquisició de les vacunes, fixant les condicions generals i els preus de referència. La durada inicial del contracte és dun any, amb possibilitat de pròrroga fins a un màxim de 36 mesos. El valor estimat total és de 18,4 milions d’euros, i el pressupost previst per al primer any d’execució és de 4,5 milions d’euros.

La Conselleria de Sanitat iniciarà a l’octubre una nova campanya de vacunació davant del VRS en adults, un virus que pot causar infeccions respiratòries greus, especialment en persones grans institucionalitzades o immunodeprimides. La campanya es desenvoluparà durant la tardor i l’hivern i coincidirà amb la vacunació davant de la grip i la COVID-19, permetent que les persones destinatàries puguin rebre les tres vacunes en un mateix acte assistencial, facilitant així l’accés a la protecció vacunal.

Es preveu vacunar davant del VRS 35.000 persones residents en centres sociosanitaris de la Comunitat Valenciana i aproximadament 5.000 persones immunodeprimides majors de 18 anys, entre les quals s’inclouen pacients trasplantats de pulmó o de progenitors hematopoètics, amb un risc especialment elevat de complicacions greus.

La campanya de vacunació s’emmarca en una visió àmplia de salut pública, centrada a prevenir i protegir prioritàriament les persones més vulnerables. En aquest sentit, vacunar davant del VRS, a més de protegir les persones vacunades, contribuirà a reduir hospitalitzacions, prevenir complicacions greus i disminuir la pressió assistencial durant els mesos de més circulació de virus respiratoris.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint