Política

El Consell aprova l‟actualització del conveni per al desenvolupament de la terminal intermodal i logística de València Font de Sant Lluís

El Consell ha autoritzat l’addenda que modifica i prorroga el conveni subscrit l’abril del 2019 entre la Generalitat, el Ministeri de Foment, l’Ajuntament de València, Administrador d’Infraestructures Ferroviàries (ADIF), Ports de l’Estat i l’Autoritat Portuària de València (APV ) per al desenvolupament de la terminal intermodal i logística de València Font Sant Lluís.

Així, s’inclou l’ajuda del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, finançat per la Unió Europea – Next Generation EU (PRTR).

Dins del PRTR, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana lidera tres components, un dels quals tracta de promoure aquells projectes que tinguin com a objecte la realització d’inversions per millorar l’eficiència del sistema de transports i la distribució de mercaderies. entre d’altres, la millora dels accessos als ports, i en particular els accessos ferroviaris.

En aquest sentit, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana ha assignat a ADIF un ajut per al desenvolupament de la Terminal Intermodal i Logística de València Font de Sant Lluís estimada en 34.000.000 (IVA no inclòs).

Igualment, sadequa el contingut del conveni a la nova realitat sorgida en el seu desenvolupament, especialment en relació amb la redefinició de les superfícies dels terrenys. Així, s’acorda que la Generalitat actuï com a ens promotor d’un Pla especial urbanístic per concretar els usos i paràmetres urbanístics de la zona de desenvolupament logístic.

A més, per al desenvolupament de la terminal, ADIF realitzarà l’aportació de 18.599 metres quadrats sobre els quals es desenvoluparà part de la Terminal Intermodal i Logística, les obres ja executades en la preurbanització i instal·lacions ferroviàries als esmentats terrenys, així com el projecte funcional i el projecte constructiu de la Fase I ja redactats.

Així mateix, ADIF licitarà i contractarà lexecució de les obres de construcció del Projecte de la Fase I, limport màxim daquesta aportació serà de 35 milions deuros (IVA exclòs). Per part seva, l’APV participarà amb un màxim de 15 milions d’euros (IVA exclòs), com a inversió financera, per al compliment dels fins propis de la Societat Mercantil Estatal a constituir.

La Generalitat aportarà els terrenys amb una superfície de 357.775,10 metres quadrats sobre els quals es desenvoluparà la terminal intermodal i logística, i l’Ajuntament de València contribuirà amb 9.809,13 metres quadrats sobre els quals es desenvoluparà part de la terminal intermodal i logística.

També s’actualitzen les obligacions de diferents entitats que hi participen, així com es revisa el finançament de les actuacions de forma d’acord amb les previsions actuals i es determina la fórmula de gestió que es considera més adequada per a la gestió de la terminal.

Així, ADIF i APV es comprometen a finançar les actuacions objecte del conveni, per un import màxim total de 50 milions d’euros, IVA exclòs, distribuïts en diferents anualitats fins al 2025.

A més a més, s’adapta el conveni a la denominació del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana i de la Conselleria de Política Territorial, Obres Públiques i Mobilitat i es prorroga la vigència del conveni per 4 anys més.

Totes aquestes modificacions que s’inclouen al conveni van ser acordades per la Comissió de Seguiment a la seva reunió mantinguda el passat 28 de novembre de 2022.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint