Política

El Consell aprova el decret llei per a la creació del Fons Estratègic Municipal de Prevenció dIncendis i Gestió Forestal

El Consell ha aprovat el decret llei per a la creació del Fons Estratègic Municipal de Prevenció dIncendis i Gestió Forestal.

La protecció forestal és lobjectiu del Fons Estratègic de Prevenció dIncendis de la Comunitat Valenciana, destinat a beneficiar especialment els municipis situats en entorns naturals i que compten amb grans masses forestals.

El pla, aprovat al Ple de Consell, té una dotació de 10 milions d’euros per al 2023, una partida que es duplicarà el 2024 i el 2025, amb 20 milions cadascun, i que suposarà una inversió de 50 milions d’euros amb la clara vocació de prevenir possibles incendis forestals al territori valencià.

El text del decret llei beneficiarà tots els municipis que tinguin aprovat el pla local de prevenció dincendis forestals. A hores d’ara, un total de 435 ajuntaments estan en disposició d’accedir a aquestes concessions directes ajudes, tot i que la previsió és que siguin més un cop tinguin el pla local aprovat al llarg del mes de gener.

L’import per a cadascun dependrà en funció de la ràtio de població en relació amb la superfície de massa forestal. Per tant, el fons està dirigit principalment a les zones forestals de la Comunitat Valenciana i ponderant de manera especial i positiva el factor despoblació i lexistència despais naturals protegits.

L?eina utilitzada és la concessió directa als ajuntaments que disposen del pla local de prevenció d?incendis forestals aprovat per la Generalitat, amb una anticipació del 50% de l?ajuda. La resolució de concessió directa als ajuntaments beneficiaris es remetrà al llarg del proper mes de febrer.
Algunes actuacions

Les ajudes podran destinar-se a diferents tipus dactuacions de prevenció, entre elles el manteniment o introducció de tallafocs.

La conservació de camps de cultiu per mantenir la discontinuïtat a les zones forestals, la instal·lació de dipòsits d’aigua, el manteniment de pistes forestals o les podes selectives de vegetació són algunes de les diverses intervencions previstes al fons.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint