El Consell amplia fins als 12,8 milions d’euros les ajudes a al sector de l’oci nocturn afectat per les mesures contra la COVID-19
El Consell ha aprovat la modificació del Decret llei 4/2021, de mesures extraordinàries dirigides a persones físiques o jurídiques explotadores d’establiments públics d’oci nocturn de la Comunitat Valenciana obligats a el cessament de la seva activitat amb motiu de les mesures per a la prevenció de la COVID -19, per la qual s’augmenta la dotació pressupostària inicial en 4,8 milions d’euros fins a arribar als 12,8 milions d’euros.
La vicepresidenta i portaveu de Consell, Mónica Oltra, ha explicat, en la roda de premsa posterior a la reunió setmanal de Govern valencià, que la mesura «permetrà donar resposta a les sol·licituds presentades i que, complint els requisits exigits per la norma, es han quedat sense ajuda «.
En aquest sentit, la vicepresidenta ha recordat que, inicialment, l’import d’ajudes previst en el decret llei ascendia a 8 milions d’euros.
«Atès el nombre de sol·licituds rebudes és necessari ampliar el crèdit inicialment previst perquè centenars de persones físiques i jurídiques gestors d’establiments d’oci nocturn, que van presentar la seva sol·licitud dins el termini i que han acreditat reunir els requisits establerts perquè puguin rebre l’ajuda «, ha assegurat Oltra.
D’aquesta manera, el Consell destinarà un import total de 12,8 milions d’euros «a un sector que ha patit, i segueix patint, de manera especial les conseqüències de la pandèmia», ha indicat la vicepresidenta.
Aquesta modalitat d’ajuts està dirigida a pubs, cafè cantant, cafè concert i cafè teatre (establiments de tipus A) i discoteques, sales de ball i sales de festa (establiments tipus B).
Informació i Foto: Generalitat Valenciana