El Consell actualitza el seu marc de col·laboració amb la Federació de Caça en matèria d’investigació i formació cinegètica
El conveni substitueix l’actualment vigent, subscrit entre ambdós organismes el 1994, i per tant s’adapta a una realitat notablement diferent, en la qual fenòmens com el despoblament rural, la major exigència social i ètica sobre la pràctica cinegètica i el paper del col·lectiu front a problemass com la proliferació de determinades espècies de fauna silvestre, tenen una rellevància remarcable que exigeix l’adopció d’un nou marc de col·laboració.
En aquest sentit, el conveni es planteja com a objectiu avançar en la gestió ordenada de l’activitat cinegètica “adequada als més alts estàndards tècnics sobre la base de la formació, la investigació i el desenvolupament científic i tecnològic” en aquest camp.
La finalitat és difondre els valors ambientals, de respecte al medi ambient ia la legalitat cinegètica, el perfeccionament dels mecanismes de tècnics de gestió cinegètica, la millora de l’hàbitat sobre el qual es projecta l’activitat venatòria, l’aprofundiment en l’estudi de les certificacions de qualitat cinegètica, estudi de les diferents fenologías de la muntanya mediterrània i la millora de la gestió de la caça en benefici de la protecció d’espècies protegides.
D’acord amb el conveni, la Federació de Caça de la Comunitat Valenciana es compromet, entre altres aspectes, a facilitar la informació sobre les espècies de fauna cinegètica, espècies en perill d’extinció i espècies amenaçades en general, als efectes de la gestió ordenada, així com col·laborar en la recuperació de les mateixes i en la conservació del patrimoni genètic de les nostres espècies cinegètiques i concretament pel que fa a la perdiu i el conill.
Igualment, el conveni recull en el seu annex les línies d’investigació que, a l’empara de l’acord, es consideren prioritàries per ambdues parts, i entre les quals figuren, entre altres, la investigació i experimentació en matèries com la gestió cinegètica en terrenys forestals i agrícoles tant de titularitat pública com privada.
A més, també inclou la creació i millora d’hàbitats per a les poblacions d’espècies silvestres (cinegètiques i no cinegètiques), la prevenció i protecció enfront dels danys a l’agricultura i els accidents de trànsit provocats per espècies cinegètiques, amb especial incidència en l’assaig de nous mètodes de captura que millorin la selectivitat i el benestar animal, o la sanitat de la fauna salvatge.