El cicle ‘Descobreix una obra’ de l’Institut de Cultura Gil-Albert analitza la cúpula i la capella de l’Ecce Homo de Pego
La Casa de Cultura de Pego acollirà demà dimecres una nova sessió del cicle ‘Descobreix una obra. Art en valor ‘de l’Institut Alacantí de Cultura Juan Gil-Albert. Els arquitectes José Ricardo Alemany i Joan Josep Femenia oferiran una conferència a les 19:00 hores per aprofundir en la història i les característiques de la cúpula i la capella del Santíssim Ecce-Homo d’aquesta localitat de la Marina Alta.
Al costat del magnífic campanar de l’Església de l’Assumpció, el temple ocupa un lloc rellevant en el nucli urbà i al seu interior acull la imatge del Santíssim Ecce-Homo, venerat com a patró del municipi i la talla data del segle XVI.
La conferència anirà a càrrec dels arquitectes Alemany i Femenía, tots dos amb una extensa experiència en el camp de la restauració d’edificis emblemàtics. Alemany ha dut a terme, a més de la reparació de la cúpula de la capella del Santíssim Ecce-Homo de Pego, la restauració de la Torre del Rellotge d’Ondara. Per la seva banda, Femenía ha participat en nombroses actuacions de patrimoni arquitectònic entre les quals cal citar, a més de l’esmentada reparació de Pego, el llenç de la muralla del Castell de Bairén a Gandia, la reforma i restauració de l’ermita dels Sants la Pedra en Arqueria de la Comtessa o la realització dels estudis previs de la Torre medieval del segle XIV d’Alfauir
Informació i Foto: http://www.diputacionalicante.es