El Centre del Carme organitza una trobada amb l’actor Emilio Gutiérrez Caba dins del cicle ‘CCCC Claus per al Cine’
El Centre del Carme Cultura Contemporània (CCCC) repassa la trajectòria del veterà actor Emilio Gutiérrez Caba, història viva del cine, la televisió i el teatre, en una nova sessió del cicle ‘CCCC Claus per al Cine’.
Dimecres que ve 8 d’octubre, a les 18:30 hores, l’actor val·lisoletà, guanyador de nombrosos premis, entre ells dos goyes, mantindrà una trobada amb el públic en una xarrada d’entrada gratuïta, conduïda pel director del cicle, el cineasta valencià Rafael Maluenda. Gutiérrez Caba parlarà de la seua llarga trajectòria de més de sis dècades en el cine, simultaniejada amb la seua prolífica entrega al teatre i a les sèries de televisió.
El director-gerent del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana, Nicolás Bugeda, ha afirmat que és “tot un luxe comptar amb la presència en el cicle d’un dels actors més emblemàtics del panorama espanyol”.
“Repassar la seua trajectòria en primera persona ens brinda l’oportunitat d’acostar-nos a la història viva del cine, del teatre i de la televisió del nostre país, alhora que aporta coneixement als creadors audiovisuals valencians, a través del seu testimoniatge”, ha afegit Bugeda.
Gutiérrez Caba visita el Centre del Carme després de l’èxit de sessions anteriors de ‘CCCC Claus per al Cine’ amb la participació de cineastes com José Luis Alcaine, Antonio Resines, Gracia Querejeta, Enrique Urbizu, Fernando Colomo, Félix Murcia, Paco Plaza, Roque Baños, Rodrigo Cortés o Santiago Segura.
Actor de raça, prolífic i premiat
Emilio Gutiérrez Caba (Valladolid, 1942) va nàixer en una família de grans mestres de la interpretació. Ha treballat en cine, televisió i teatre contemporani.
Des dels anys seixanta fins a l’actualitat, Gutiérrez Caba està present en els diferents tipus de cine, des del més popular o el de les adaptacions literàries, fins als dels autors de la nova ona, el de l’anomenada ‘tercera via’ o el dels nous cineastes sorgits a la fi de segle.
D’entre els seus premis destaquen dos goyes, per La comunidad (2000), dirigida per Álex de l’Església, i El cielo abierto (2001) del director Miguel Albaladejo; Premi al millor actor en el Festival de Màlaga per La primera noche de mi vida (Albaladejo); i dos Premis del Sindicat Nacional de l’Espectacle, per Los chicos del Preu i per Los guardiamarinas (les dos de Lazaga).
També compta amb dos Premis de la Unió d’Actors, per La comunidad i per la sèrie Gran Reserva; tres Premis del Cercle d’Escriptors Cinematogràfics, el Premi Fotogramas per tota la seua carrera; el Premi Feroz honorari, i la Medalla d’Or al Mèrit en les Belles Arts.
Juntament amb títols citats, d’entre els seus més de 110 pel·lícules destaquen: La caza (Saura), La llamada (Setó), Nueve cartas a Berta (Martín Patino), La petición (Pilar Miró), Viva la clase media (Glez. Sinde), La colmena (Camus), Las bicicletas son para el verano (Chávarri), ¿Qué he hecho yo para merecer esto’ (Almodóvar), Goya en Burdeos (Saura), La mujer de mi vida (Del Real), Un buen hombre (Martínez Moreno), Palmeras en la nieve (Glez. Molina), El hombre de las mil caras (Alberto Rodríguez) o El árbol de la sangre (Medem).
Gutiérrez Caba també forma part de la història de la televisió espanyola per la seua presència en Historias para no dormir, Ficciones, La saga de los Rius, Las pícaras, Goya, Un paso adelante, 23 F, El día más difícil del Rey o Gran Reserva i en el teatre en obres com El sí de las niñas, La mujer de negro, El príncipe y la corista o La muerte y la doncella.
A més, és president d’AISGE, l’entitat que gestiona els drets de propietat intel·lectual dels artistes i intèrprets espanyols: actors, dobladors, ballarins i directors d’escena.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana