El Centre d’Artesania de la Comunitat Valenciana lliura els primers 20 distintius del nou projecte ‘Espais Artesans’
El Centre d’Artesania de la Comunitat Valenciana, organisme dependent de la Direcció General de Comerç, Artesania i Consum de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme que dirigeix Nuria Montes, ha lliurat els primers vint distintius del nou projecte ‘Espais Artesans ‘.
Es tracta d’una identitat gràfica amb què es pretén visibilitzar tots aquells espais i les institucions que són un referent de qualitat, tradició i prestigi en la producció artesanal de la Comunitat Valenciana.
La directora general de Comerç, Artesania i Consum, Maribel Sáez, ha explicat que “ja tenim identificats uns 60 espais mereixedors d‟aquesta distinció al llarg de tota la Comunitat Valenciana i avui lliurem els vint primers en el marc de la Mostra d‟Artesania que com cada any organitza el Centre d’Artesania.”
«Es tracta d´un projecte obert que anirà creixent amb el temps», ha afegit Sáez, «perquè el que pretenem és coordinar esforços i treballar en xarxa per posar en valor la marca Artesania de la Comunitat Valenciana, emfatitzar la rellevància social, econòmica i cultural que l’artesania té per al nostre territori.”
El mapa d»Espais Artesans’ es pot consultar en línia a la pàgina web del Centre d’Artesania de la Comunitat Valenciana.
Entre els museus que han rebut els primers distintius hi ha el Museu de la Ceràmica de Manises, Canteria d’Agost, Artista Faller de València, Palmito de Aldaia, Ceràmica de l’Alcora, Col·legi de l’Art Major de la Seda, Pilota de Genovés i Vidre de l’Olleria.
Diversos centres de formació i centres de promoció empresarial ja tenen el distintiu ‘Espais Artesans’, entre els quals hi ha les escoles de ceràmica de Manises i l’Alcora, les escoles d’art i disseny de València i Castelló i el Celler Agrícola PROAVA, entre d’altres.
Exposició Tresors del Vent
En el marc de la Mostra d’Artesania, i dins de la sèrie ‘Espais Artesans’ també s’ha inaugurat l’exposició Tresors del Vent, dedicada al sector artesanal del margalló d’Aldaia i centrada en la tasca de promoció i posada en valor que desenvolupen el Museu del Margalló d’aquesta localitat de l’Horta (MUPA) i el Gremi d’Abaniqueros de València.
L’exposició fa un recorregut històric per l’evolució del ventall, les diferents especialitats dins de l’ofici de palmiter i les particularitats d’un producte la confecció artesanal del qual és de gran sofisticació.
Finalment, la Mostra d’Artesania també ha programat tallers demostratius i participatius de diferents oficis artesans, mostres que es poden visitar fins el dimecres 19 de juny.
Així, els visitants poden experimentar amb l’elaboració de ventalls en totes les fases, tallers de diferents tècniques ceràmiques, incloses sessions experimentals amb el torn ceràmic o tallers d’artista faller.
‘ComerçArt’
Totes aquestes accions s’emmarquen dins del projecte ‘ComerciArte’ amb què, segons ha explicat la directora general, “volem que tant la ciutadania com els nostres visitants puguin tenir coneixement i valorar l’excel·lent treball dels nostres artesans i la singularitat dels nostres productes.”
«Per això», ha afegit Maribel Sáez, «estem també redissenyant una sèrie d’incentius que esperem serveixin per millorar la competitivitat de les nostres empreses i la visibilització del sector».
Informació i Foto: Generalitat Valenciana