El Campus Alcoi de la UA comença l’any amb nova programació
El director de Cultura de la UA, Faust Ripoll, el regidor de Cultura de l’Ajuntament d’Alcoi, Raúl Llopis, i la coordinadora d’activitats culturals del Campus de la UA a Alcoi, Majo Pallarés, han presentat avui en roda de premsa el nou programa d’activitats acadèmiques i culturals dissenyades per la UA per als propers mesos de febrer a juny, al Campus de la Universitat d’Alacant a Alcoi. Les activitats culturals compten amb el patrocini de la Fundació Mútua Llevant, amb dues propostes teatrals i dues exposicions.
La programació teatral donarà començament el pròxim 11 de febrer al Teatre Principal d’Alcoi amb l’obra teatral “Els Figurants”, interpretada per l’Aula de Teatre de la Universitat Permanent de la UA, una adaptació de la divertida comèdia del dramaturg José Sanchis Sinisterra , dirigida per Elizabeth Sogorb. La següent cita teatral serà al Teatre Calderón d’Alcoi el 13 de març, amb “Hècuba, d’Eurípides” tragèdia grega dirigida per Pascual Carbonell posada en escena per l’Aula de Teatre Clàssic de la UA.
En l’apartat expositiu, l’Aula d’Exposicions de la Cambra de Comerç d’Alcoi, albergarà dues mostres de producció pròpia de la UA: Llenguatge per a la Igualtat. No té nom! (Del 4 de febrer al 25 de març) i Humor social: prometre fins ficar (de l’1 d’abril al 27 de maig). Llenguatge per a la Igualtat exposa diversos panells comissariats pel Centre d’Estudis de la Dona de la UA, a través dels quals es presenta la realitat de les dones que són la meitat del món, no un simple col·lectiu o grup social, amb totes les seves diferències i tota la seva diversitat. La meitat del món a les que el llenguatge els causa greuges comparatius. La mostra és una aposta per un llenguatge per a la Igualtat en la Comunicació, un llenguatge en el qual les dones i el femení tinguin el seu espai just i equitatiu. La segona proposta expositiva “Humor social. Prometre fins ficar “compta amb l’humorista gràfic Enrique Pérez com a comissari de la mostra, que assegura que el tema és especialment atractiu ja que planteja, a través de l’humor,” no caure en la resignació del discurs de la desesperança ni tampoc acceptar uns governants que s’han convertit en majordoms del capital “. Dibuixos d’autors internacionals han estat triats per donar forma a l’exposició. Entre els autors que exposen la seva particular visió trobem humoristes gràfics de la talla d’Angela Maria, Ermengol, Forges, Jonc, Malagón, Nano, Ortuño, Sebas, Zulet, entre altres que han volgut donar els seus treballs a aquesta exposició de compromís i denúncia social a través de l’humor.
Jornades, conferències i taules rodones
A més de les propostes de tall cultural, es duran a terme al Campus d’Alcoi altres activitats de caràcter formatiu, complementàries a la formació reglada que desenvolupa la UA a Alcoi.
Entre aquestes propostes hi ha la Jornada Tècnica de cohesió social (el 25 de febrer); les Jornades Fons Orals: Un instrument per a l’Estudi i Recuperació del Passat recent (del 11 de febrer al 15 d’abril); i una jornada que, com a part del Congrés Juan Gil Albert, es desenvoluparà a Alcoi el 6 d’abril.
De la mateixa manera, durant el mes de juliol, s’impartiran al Campus d’Alcoi cursos específics integrats en el programa de Cursos d’Estiu Rafael Altamira de la UA, durant el mes de juliol.
Informació i Foto: http://www.web.ua.es