El ADDA reunirà grans noms de la música internacional a la nova temporada simfònica 20/21
Grans noms de la música clàssica internacional com Yo-Yo Ma, Martha Argerich o Valery Gergiev, així com agrupacions de renom mundial com Ràdio-Symphonieorchester Wien, l’Orquestra de Lucerna o la de Teatre Mariisky es donaran cita a l’Auditori de la Diputació de Alacant en la nova temporada simfònica 2020-2021, que s’ha batejat amb el nom de ‘Essentia’. La programació inclou vint concerts, dos més que en l’edició anterior, que es desenvoluparan des del mes de novembre fins a juny de l’any vinent.
El president de la institució provincial, Carlos Mazón, la vicepresidenta i diputada de Cultura, Julia Parra, i el director de l’ADDA, Josep Vicent, han presentat aquest matí tots els detalls d’aquest ambiciós projecte musical que s’estructurarà en dos cicles: ‘Celebració ‘i’ Aliança ‘, de deu audicions cada un.
“Hem fet un gran esforç per elaborar aquesta programació, mantenint les expectatives i tractant de recuperar el temps perdut amb aquest esperit optimista que presenta ‘Essentia'”, ha manifestat Mazón, qui ha mostrat el seu “absolut compromís amb la cultura, a la qual no abandonarem “. Així mateix, ha ressaltat la capacitat d’adaptació de l’equip de l’ADDA qui, tot i les limitacions imposades per la pandèmia, ha aconseguit seguir oferint continguts musicals de qualitat a través de les xarxes socials i la seva pàgina web.
Per la seva banda, Julia Parra, qui ha destacat la importància d’aquesta convocatòria “molt esperada i emotiva”, ha assenyalat que “després d’aquest període de confinament, recuperem l’esplendor de l’ADDA per seguir oferint al nostre públic moments musicals únics. Hem elaborat un cartell de primera que esperem que agradi als alacantins i que atregui a la nostra província a molts visitants d’altres llocs “.
En la proposta, que es podrà gaudir a partir de la propera tardor, es realitzaran tres homenatges dedicats als compositors Piazzolla, Txaikovski i Mahler. A més, destaquen les estrenes de compositors alacantins i de la Comunitat Valenciana de la mà d’Adda · Simfònica, una agrupació a l’altura de les grans orquestres de l’món que forma part de la columna vertebral de la programació 2020-2021.
” ‘Essentia’ recorre les obres més emblemàtiques de la música, partitures especials que, metafòricament parlat, ens recorden l’essencial de la cultura i l’empatia emocional i creativa entre éssers humans”, ha indicat Josep Vicent, que ha afegit que “comptarem amb la presència a l’escenari de grans solistes internacionals que actuen molt poques vegades a l’any com el famós violoncel·lista Yo-Yo Ma ”
Els responsables de la Diputació d’Alacant han destacat que, tot i augmentar el nombre d’actuacions fins a 20, s’ha fet un esforç per mantenir l’abonament amb el mateix preu que en la temporada anterior en atenció a la situació social i econòmica provocada per la pandèmia de COVID-19. “En les circumstàncies actuals, més que mai, volem que tots puguin gaudir d’l’ADDA, mantenint a més descomptes en les entrades individuals de fins al 30% per a menors de 30 i majors de 65 anys”, ha confirmat Julia Parra.
Calendari de Concerts
El mes de novembre acollirà els dos primers concerts de la nova temporada simfònica. El dissabte 7 arrencarà la programació amb l’actuació ‘Txaikovski 180’, amb Denis Kozhulkhin a el piano i Josep Vicent com a director titular d’Adda · Simfònica. Uns dies més tard, el 21 de novembre, l’orquestra alacantina tornarà a pujar a l’escenari per interpretar ‘Folk Dances’, que comptarà amb la intervenció de l’violoncel·lista Adolfo Gutiérrez i la directora convidada Anu Tali.
Al desembre, el primer recital serà el dimecres 2 amb Cappella Andrea Barca, que presentarà ‘Essentia Bach’. Estarà a càrrec de el piano i de la direcció Sir András Schiff. Per la seva banda, el dia 11 l’auditori acollirà l’actuació ‘Els Planetes’ d’Adda · Simfònica, amb Katia i Marielle Labèque a el piano i el Cor Amici Musicae, tots ells sota la batuta de Josep Vicent.
L’any 2021, el programa arrencarà el 22 de gener amb l’audició ‘Longitud Celestial’ de l’Orquestra de Teatre Mariinsky dirigida per Valery Gergiev, qui, un dia més tard, el 23 de gener, tornarà a dirigir a aquesta agrupació, en aquest cas al costat de l’Adda · Simfònica i amb l’obra ‘The Lost Symphony’. El 30 de gener Dresdner Philharmonie oferirà ‘Vida d’Heroi’, dirigida per Pablo González i amb la col·laboració de la violoncel·lista Arabella Steinbacher.
El cartell del mes de febrer ho estrenarà l’Orquestra de Ràdio Hongria, que el dia 11 interpretarà el concert ‘La Creació’ amb el Cor Madrigal i János Kovács com a director. El dijous 18 de febrer tindrà lloc ‘Essentia Piano’ a càrrec de l’Orquestra de Lucerna i la pianista Martha Argerich. Finalment, el diumenge 28 tornarà als escenaris Adda · Simfònica amb ‘Essentia Brahms’, que comptarà amb la col·laboració de la pianista Judith Jauregui i Darrel Ang com a director convidat.
Al març la temporada simfònica celebrarà tres concerts. El primer, ‘Essentia Schumann’, serà el dia 12 amb Ràdio-Symphonieorchester Wien i el violoncel·lista Kian Soltani, dirigits per Marin Alsop. El 20 de març nou recital ‘De l’Amor i el Mar’ d’Adda · Simfònica i la soprano Ángeles Blancas, dirigides per Josep Vicent. Dissabte 27 Prague Philharmonia estarà a l’capdavant de ‘Essentia Dvorak’. Hi participarà el violinista Midori, sota la batuta d’Emmanuel Villaume.
Obrirà la programació d’abril, el divendres 16, l’Orquestra Ràdio Finlàndia amb ‘Essentia Mahler’, sota la direcció d’Hannu Lintu i amb la intervenció de l’violoncel·lista István Várdai. El dia 24 Adda · Simfònica oferirà l’homenatge ‘Stravinsky 50’, que dirigirà Josep Vicent i que comptarà amb l’acompanyament de l’violoncel·lista Damián Martínez.
La temporada continuarà l’1 de maig amb l’orquestra de l’ADDA interpretant el concert ‘Universos’, que comptarà amb la participació de Pacho Flores a la trompeta, Ximo Vicedo al trombó i Jurjen Hempel com a director convidat. El dissabte 15 de maig tindrà lloc una de les cites més esperades amb el violoncel·lista Yo-Yo Ma i la pianista Kathrin Stott, que oferiran ‘Essentia Cello’. El dia 22 se celebrarà una altra de les actuacions més internacionals, ‘Tragic’, protagonitzada per Tòquio Symphony Orchestra i dirigida per Jonathan Nott.
La programació culminarà al juny amb dos concerts. El dia 11 l’ADDA acollirà el recital ‘Essentia Ravel’, un homenatge a compositor universal Gustav Mahler d’Adda · Simfònica acompanyada d’Iván Martín a el piano i sota la batuta de Josep Vicent. El divendres 18 de juny l’orquestra alacantina tancarà la temporada amb l’homenatge ‘Celebració. Essentia Falla / Piazzolla 100 ‘, acompanyada pel pianista Claudio Constantini, la cantaora Ginesa Ortega i el bailaor David Romero i dirigida per Josep Vicent.
Entrades i abonaments
La renovació d’abonaments per a ‘Essenia’ -20 concerts- s’inicia demà divendres dia 5 i es prolongarà fins al 26 de juny, mentre que per als cicles ‘Celebració’ i ‘Aliança’ es durà a terme de l’1 a l’10 de juliol. Per la seva banda, l’adquisició de nous abonaments es podrà realitzar entre el 15 i el 22 de juliol i la compra d’entrades individuals a partir de l’27 de el proper mes.
Informació i Foto: Diputació d’Alacant