Educació elabora una guia d’acompanyament emocional perquè els alumnes afectats per la DANA tornin a classe en un entorn acollidor, segur i estable
La Conselleria dEducació, Cultura, Universitats i Ocupació, a través de la direcció general dInclusió Educativa, ha elaborat una guia dacompanyament emocional perquè els alumnes afectats per la DANA puguin tornar a classe en un entorn acollidor, segur i estable.
Es tracta d’un compendi de mesures en l’àmbit educatiu davant de situacions de crisi, amb una atenció especial a l’acompanyament emocional per a centres receptors d’alumnat afectat per la DANA. Aquests documents estan disponibles des de divendres passat a la web de la Conselleria d’Educació i des d’aquest diumenge els centres també els tindran per correu electrònic, completant així el primer document que se’ls va fer arribar el 30 d’octubre amb pautes per a les actuacions al àmbit educatiu davant aquest tipus de situacions.
La directora general d’Inclusió Educativa, Xaro Escrig, ha assenyalat que la DANA “ha produït un impacte profund a l’entorn ia la societat de la Comunitat Valenciana” i davant d’aquest escenari “esdevé imprescindible que el sistema educatiu assumeixi que l’acompanyament emocional és una línia d’actuació irrenunciable”.
“Els centres educatius sempre han de ser un entorn segur i després de l’impacte de la DANA, que ha suposat la commoció d’alumnes i docents i que en alguns casos implicarà haver de reubicar-se a altres instal·lacions, ho han de ser molt més. Els centres han de ser refugi d’estabilitat i de seguretat”, afegeix.
Aquest protocol està elaborat per atendre alumnat de les diferents etapes educatives, i s’hi inclou, entre altres mesures, actuacions per saber acompanyar els infants i joves en el dol, així com pautes de protecció i benestar. S‟ha realitzat conjuntament amb l‟equip del CEFIRE d‟Inclusió, Benestar i Salut Mental que depèn de la subdirecció general de Formació del Professorat.
“Després de la DANA del passat 29 d’octubre, Educació ha treballat en mesures per a la reconstrucció del sistema educatiu amb una visió global, en què no es podia oblidar la gestió emocional i la salut mental”, ha assenyalat Escrig. Aquests protocols se sumen a la formació adreçada a tot el professorat de la Comunitat Valenciana sobre com intervenir en situacions de crisi i com ajudar a superar el trauma a les escoles, que va haver d’ampliar places en desbordar-se les previsions.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana