Educació

Educació destina 5 milions d’euros a beques per a l’exempció de les taxes universitàries del curs 2024-2025

La Conselleria dEducació, Cultura, Universitats i Ocupació ha destinat 5 milions deuros per a lexempció de taxes universitàries durant el curs acadèmic 2024-2025.

La convocatòria d’aquestes ajudes s’ha publicat al Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV). El termini per a la presentació de sol·licituds telemàtiques finalitza el 27 de febrer del 2025.

Poden optar a aquests ajuts l’estudiantat amb residència administrativa a qualsevol municipi de la Comunitat Valenciana matriculat a les universitats públiques i privades valencianes, així com als centres adscrits per a la realització d’estudis oficials de grau i de màster universitari.

Aquesta beca es destina a exempció del pagament de limport dels crèdits matriculats per lalumnat en primera i/o segona matrícula. Aquest import és l’establert al Decret 101/2024, de 2 d’agost del Consell, pel qual es regulen els preus públics dels serveis acadèmics i complementaris universitaris.

Per a lalumnat matriculat en universitats públiques i els seus centres públics adscrits la beca consistirà en lexempció del pagament de limport dels crèdits matriculats.

Per la seva banda, per a lalumnat matriculat en universitats privades o en centres privats adscrits a universitats públiques la beca consistirà en un ajut per al pagament de les despeses de la matrícula dels crèdits matriculats. La quantia daquesta beca serà igual al preu mínim dun estudi amb la mateixa experimentalitat establert en el Decret 101/2024.

Per a la concessió de les beques es tindran en compte diferents criteris, com ara el rendiment acadèmic de l’últim curs o la renda familiar, essent requisit, a més, acreditar residència administrativa a la Comunitat Valenciana mitjançant certificat d’empadronament.

Per considerar l’increment de l’IPC en aquesta convocatòria, els llindars de renda s’han incrementat un 5% respecte a la convocatòria anterior. Així mateix, s’han augmentat les deduccions a famílies nombroses o monoparentals, tant de categoria general com de categoria especial.

La renda familiar a efectes daquesta beca, que comprèn les rendes de cadascun dels membres computables de la família que obtinguin ingressos de qualsevol naturalesa, serà la corresponent a lexercici 2023.

Des de la Conselleria dEducació, Cultura, Universitats i Ocupació es vol garantir la igualtat doportunitats per afavorir els estudis universitaris entre tots els joves de la Comunitat Valenciana.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint