Cultura

Deu novel·les finalistes opten aquest any al Premi Azorín de Novel·la

Deu novel·les finalistes opten aquest any al Premi Azorín de Novel·la, una incògnita que es desvetllarà el proper dijous 1 de març a la gala d’entrega del guardó, dotat amb 45.000 euros, i al que en aquesta edició han concorregut 157 obres de tot el món , quaranta més que el 2017.

La temàtica de la desena d’obres triades és variada i aborda des d’històries familiars, vitals, socials i polítiques, fins i tot de memòria històrica o jocs de poder. La Sala Simfònica de l’ADDA, amb capacitat per a unes 1.500 persones, serà l’escenari en el qual s’anunciarà el treball guanyador en un acte obert al públic que començarà a les 19:00 hores i presidirà el president del Govern Provincial, César Sánchez.

Aquest any se celebra el 25 aniversari de la col·laboració entre la Diputació d’Alacant i Editorial Planeta, una efemèride que durant l’acte de lliurament del premi es commemorarà amb l’estrena absoluta de ‘L’amor Brujo’ de Manuel de Falla, compositor citat per Azorín en diversos dels seus escrits. L’esdeveniment inclourà elements de música, dansa i il·lustracions i comptarà amb la participació de la cantaora Ginesa Ortega, el bailaor David Romero i l’il·lustrador Sagar Forniés, encarregat de plasmar en els seus dibuixos la passió, la gelosia, el conjur i el dolor que desprèn l’amor brujo.

Les deu novel·les finalistes de 2018 són les següents:

Una bandada d’ocells cecs, de Idraín Howard (pseudònim).
París-Barcelona, ​​de Maria Munuera (pseudònim).
Manual de pasturatge, d’Agustín Celis Sánchez.
La convenció, de Guy Montag (pseudònim).
Sacrifici. Diari d’un escorxador, de John Dillinger (pseudònim).
Contra les cordes, de José Antonio Pastor.
Totes les nostres víctimes, de Berger (pseudònim).
Dies de dol i foc, de Stringer Bell (pseudònim).
La sortida, de Gina Enes (pseudònim).
El saber apassionat, d’Antonio Costa Gómez.

Després de l’èxit obtingut l’any passat gràcies a l’etiqueta de Twitter i Instagram relativa al premi, la cerimònia es podrà seguir també en aquesta edició a través d’aquestes xarxes amb l’etiqueta # azorin2018.

El jurat aquest any està compost pel diputat de Cultura, César Augusto Asencio, que actuarà com a president del mateix, els escriptors Juan Eslava Galán, Almudena de Arteaga, Luis Belda Benavent i Nativel Preciado, així com el doctor en Literatura Comparada, Juan Ramón Torregrosa, i la directora d’Editorial Planeta, Belén López Celada. La directora de l’àrea de Cultura de la Diputació, María José Argudo, actuarà com a secretària, sense vot.

 

 

Informació i Foto: http://www.diputacionalicante.es

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint