Derrota del Servigroup Peníscola en la visita a l’Osasuna (4-2)
El Servigroup Peníscola va perdre per 4 a 2 a Pamplona aquest dissabte en el seu retorn a la competició de lliga i en partit de l’última jornada de la primera volta. Els penyiscolans van acusar els errors de la primera meitat, quan el marcador ja era de 4 a 2 al descans. Al segon temps els de Santi Valladares van ser millors, van dominar i van tenir clares ocasions per retallar diferències però el porter local Asier va evitar qualsevol opció de remuntada. Els navarresos, amb el triomf, van certificar la classificació per a la Copa d’Espanya 2024.
Després d’un igualat inici de partit, el conjunt del Baix Maestrat va aconseguir posar-se al davant al marcador gràcies a un gol en pròpia de Fabinho després d’un servei de córner. Els penyiscolans fins i tot van poder ampliar diferències en dues ocasions de Quintela i Gauna, respectivament, però Asier es començava a mostrar molt segur sota pals. El Peníscola va saber defensar-se bé i va mantenir l?avantatge fins a l?11, quan Pachu va aprofitar una passada a l?espai per definir bé davant Starna i empatar el duel.
Tot seguit, en menys d’un minut, l’Osasuna capgirava el partit amb el mateix gol de Pachu després d’un error i una pèrdua de pilota peniscolana. El Peníscola va saber respondre i dos minuts després tornava a empatar després d’un gol de Pani a la contra, després d’una assistència de Víctor Pérez. Però un altre cop els navarresos tornarien a colpejar amb un gol de l’argentí Geraghty després d’una altra contra, en què va definir davant Starna gairebé sense angle.
Els penyiscolans van buscar sense èxit el gol de l’empat però just abans del descans arribava el 4-2, obra de Linhares, que va caçar una pilota rebutjada per Mati Starna. Els de Pamplona van saber aprofitar les seves opcions i castigar els errors penyiscolans per anar-se’n al descans amb avantatge de dos gols.
A la segona part la tònica va canviar i el Peníscola va sortir a la recerca de capgirar el partit. Els de Santi Valladares van aconseguir el control de la pilota i van crear diverses ocasions clares de gol, les més importants als peus de Pani, per partida doble, Plaza, Quintela i Elías, respectivament. Per la seva banda, Diego Sancho va tenir un xut al travesser. Però cada oportunitat de gol era clar per un Asier que es va convertir en l’indiscutible protagonista del partit.
El Peníscola ho va acabar intentant en els últims minuts amb porter-jugador però va ser incapaç de superar la defensa i el porter navarrès. Tot i merèixer un resultat millor al segon temps, els tres punts es van quedar a Pamplona, davant un Xota que va celebrar amb la seva afició el bitllet per a la Copa.
Amb la derrota, els penyiscolans finalitzen la primera volta en desena posició amb 18 punts, a sis de la zona de Copa i de Play-Off i vuit sobre el descens, en espera que el Tudelano Ribera Navarra tanqui la jornada aquest diumenge a Palma . El Ribera serà precisament el rival del Peníscola a la propera jornada, la primera de la segona volta, el dissabte 23 a les 16.00 h al Ciutat de Tudela.
Pel Servigroup Peníscola van jugar: Starna, Jose Mario, Elías, Gauna, Diego Sancho; cinc inicial; Plaça, Pani, Quintela, Saladié, Víctor Pérez, Aicardo, Juanqui, Gus i Shunta.
Gols: 0-1 en pròpia (min. 4), 1-1 Pachu (min. 11), 2-1 Pachu (min. 12), 2-2 Pani (min. 14), 3-2 Geraghty (min. 15), 4-2 Linhares (min. 20).
Foto i crònica: premsa Servigroup Peníscola FS.