CulturaDestacatMunicipisPolítica

Cultura destina prop de 3 milions d’euros per preservar el patrimoni cultural valencià

La Conselleria dEducació, Cultura, Universitats i Ocupació, a través de la Secretaria Autonòmica de Cultura i la Direcció General de Patrimoni Cultural, ha concedit 2.972.583,42 euros en ajudes per realitzar actuacions de conservació i protecció dels béns immobles del patrimoni cultural de la Comunitat Valenciana.

El Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV) ha publicat la resolució on es recull l’import de les subvencions, que han beneficiat 26 entitats de la Comunitat Valenciana.

Les ajudes es dirigeixen a ajuntaments, fundacions, associacions i altres entitats sense finalitat lucrativa de tota la Comunitat Valenciana que tinguen entre els seus fins la protecció, promoció i defensa del patrimoni cultural valencià.

Una de les novetats principals de la convocatòria és l’increment del 500 % en l’import que poden percebre les entitats beneficiàries. Així, la quantia màxima que pot percebre cadascuna de les entitats beneficiàries passa de 40.000 a 200.000 euros.

Els ajuts inclouen actuacions de gran importància i tenen caràcter plurianual. Això no obstant, la Direcció General de Patrimoni Cultural preveu publicar una nova convocatòria d’aquestes subvencions el 2025.

El 30% d’aquest import s’anticiparà amb càrrec als pressuposts del 2024 i el 70% restant s’abonarà després de la justificació de la realització de les actuacions subvencionades amb càrrec al pressupost de l’exercici 2025.

Entre les raons d‟aquest increment pressupostari, segons assenyala la directora general de Patrimoni Cultural, Marta Alonso, destaca la intenció de “dinamitzar el patrimoni cultural i millorar l‟eficàcia de la inversió pública en les actuacions de conservació”.

Per la seva banda, la secretària autonòmica de Cultura, Pilar Tébar, ha afegit que «la resolució dʻaquestes ajudes, redimensionades conforme a les necessitats reals dʻaquest tipus de projectes, representa la culminació satisfactòria de mesos de treball de lʻequip de la Conselleria».

Novetats

D’altra banda, la convocatòria d’aquest any presenta altres novetats, com ara el finançament dels projectes tècnics de les intervencions; el pagament anticipat dun percentatge de lajuda; l’ampliació del termini disponible per dur a terme les feines i la possibilitat de beneficiar-se d’abonaments a compte que responguin al ritme de l’execució.

Les actuacions subvencionades comprenen diferents tipologies de patrimoni cultural, entre elles, esglésies, castells, patrimoni industrial o jaciments. Aquestes construccions estan repartides per tot el territori de la Comunitat Valenciana.

En aquesta mateixa línia, la intenció de la Generalitat és visibilitzar i incrementar el pes del patrimoni cultural i, alhora, convertir-lo en un element vertebrador del territori.

Per aquesta raó, ha matisat la directora general, «s’ha intentat arribar a petits i grans municipis, però especialment a aquells que compten amb un ric patrimoni cultural i necessiten recursos públics per desenvolupar els seus projectes».

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint