Sanitat

CSIF insta Sanitat que “posi data” a la posada en marxa d’una unitat de reproducció assistida a Castelló

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha remès un escrit a la Gerència del Departament de Salut de Castelló per reclamar a la Conselleria de Sanitat que “posi data d’una vegada” a la posada en marxa d’una unitat de reproducció assistida a la província de Castelló, ja que és l’única de la Comunitat Valenciana que no té aquest servei.

Des de CSIF han explicat que, arran d’aquesta situació, que fa més de tres anys que denunciem, el mateix Síndic de Greuges ha demanat aquesta setmana a la Generalitat Valenciana que faci un esforç d’organització i en matèria pressupostària per resoldre com més aviat millor aquesta desigualtat territorial que està provocant que afectades de la província hagin d’esperar més de 24 mesos per sotmetre’s a algun dels tractaments.

Una situació que es va veure especialment agreujada durant la pandèmia, ja que moltes de les cites van ser suspeses o ajornades, cosa que va derivar fins i tot que, per motius d’edat, en superar la barrera dels 40 anys nombroses usuàries fossin expulsades del sistema sanitari públic .

“És absolutament urgent dotar a Castelló d’un servei que permeti a les pacients afectades sotmetre’s als tractaments complets de fecundació sense haver de ser derivades i desplaçar-se a centres d’altres províncies com la de València, amb les demores i les despeses extraordinàries que això comporta”. , han expressat des de la central sindical, que han recordat que, davant la manca de solucions, “com a única alternativa moltes usuàries s’estan veient obligades a acudir a clíniques privades per sotmetre’s als tractaments, amb els costos afegits que això suposa, ja que encara que a Castelló sí que es realitza una part del procés, per a tècniques com la fecundació in vitro les pacients han de desplaçar-se a centres com l’Hospital La Fe o el Clínic de València”.

“Considerem que, aprofitant la reforma de l´Hospital General de Castelló, es podria planificar i pressupostar la posada en marxa d´aquesta unitat i dotar la província d´uns serveis d´aquest tipus adequats a la demanda ia les necessitats actuals de la societat”, han ressenyat.

Informació i Foto: CSIF

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint