Més notícies

CSIF Castelló es mobilitza a Madrid per reclamar millores laborals i retributives per als professionals de la Sanitat

La Unió Provincial de CSIF a Castelló s’ha desplaçat avui a Madrid per participar en la concentració nacional que la central sindical ha convocat davant del Ministeri de Sanitat per denunciar les principals mancances que afligeixen el sector sanitari, a més de reclamar millores laborals i retributives per als seus professionals.

«D’una banda, demanem que es reformi de manera urgent el sistema d’atenció primària i que es resolgui el dèficit estructural de personal que pateix des de fa anys», han denunciat des de CSIF, que han indicat que, «tot i que durant la pandèmia aquestes mancances s’han intentat pal·liar amb reforços com el dels contractes Covid, ara es pretén eliminar aquests mateixos contractes sense oferir una alternativa viable ni augmentar les plantilles”.

És per això que des de la central sindical han demanat també a Sanitat que aquests contractes Covid “es converteixin en plantilla estructural, amb vocació que romanguin en el temps i no estiguin únicament enfocats a situacions puntuals, com cada vegada que hi ha hagut un repunt a els contagis, ja que sentim que les administracions han utilitzat els professionals sanitaris de forma abusiva”.

En aquest sentit, han detallat que “mentre la ràtio de professionals de la Infermeria a Espanya se situa en 3,8 per cada mil habitants, a la Unió Europea la mitjana és del 8,3 i en països de l’entorn, com Alemanya, arriba a 12,7 professionals per cada mil habitants, és a dir, tres vegades més”.

«Les dades posen en relleu que una falta d’inversió que se situa en un 18% menys que la mitjana de la Unió Europea», han ressenyat des de CSIF, que han afegit que «ni el Marc Estratègic per a l’Atenció Primària i Comunitària d’abril» de 2019, ni el Pla d’Acció d’Atenció Primària 2022-2023 són suficients, ni pel nombre de professionals que hi treballen ni pel seu finançament, que a més a Espanya està gairebé 11 punts percentuals per sota del que recomana l’Organització Mundial de la Salut (OMS)”.

Alhora, des de la central sindical també han reclamat mesures com la bestreta voluntària de l’edat de jubilació per als professionals del col·lectiu sanitari, “tenint en compte les característiques professionals del col·lectiu, que exerceix feines d’especial penositat, amb efectes sobre la salut i en molts casos exposats a riscos biològics o químics associats al lloc de treball”.

“La pandèmia ha posat al descobert les mancances del nostre sistema i el personal del sector sanitari s’ha sentit menyspreat i menyspreat per les administracions, tant per l’Estat com per les comunitats autònomes, per això des de CSIF reclamem mesures per dignificar i enfortir Atenció Primària com es mereix”, han remarcat.

Informació i Foto: CSIF

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint