Cs demana explicacions al Govern de Sánchez sobre les conseqüències de posar en marxa la dessaladora de Moncofa i Xilxes
La diputada nacional de Ciutadans (Cs) per la província de Castelló, Sandra Julià, ha demanat “explicacions al Govern de Sánchez sobre les conseqüències de posar en marxa la dessaladora de Moncofa i Xilxes”, i ha criticat “els nou anys de retard i sense donar solucions per cap govern del bipartidisme “. Així doncs, a través d’una pregunta registrada pel grup Parlamentari de Cs al Congrés, Julià ha reclamat “els estudis que es van realitzar per part del Ministeri perquè s’autoritzés la dessaladora de Moncofa-Xilxes i també aquells que van calcular els costos que comportarà per als habitants de les dues localitats “.
En aquest sentit, Julià ha recordat que “les plantes dessaladores de Cabanes, Benicàssim, Orpesa, Moncofa i Xilxes estan incloses en la Llei 11/2005 com actuacions d’interès general, prioritàries i urgents, i encomanades pel Ministeri per a la seva construcció a la societat Estatal Aigües de les Conques Mediterrànies (Acuamed) “. “Aquestes infraestructures s’han convertit en un veritable problema econòmic per als Consistoris ia més es van basar en unes expectatives de creixement poblacional fonamentades en la bombolla immobiliària”, ha criticat la diputada i, en aquest sentit, ha alertat “del risc que pot suposar traslladar aquest cost als veïns ia les arques públiques dels Ajuntaments “.
Finalment, Julià ha preguntat al Ministeri “si compta amb estudis que avalin alternatives per al subministrament d’aigua a la zona, al marge de la dessaladora”.
Informació i Foto: http://www.castellon.ciudadanos-cs.org