Política

Cs Castelló demanarà en el ple la suspensió cautelar del decret de reducció d’ocupació d’espai públic a terrasses de ZAS

El portaveu de Ciutadans (Cs) a l’Ajuntament de Castelló, Alejandro Marín-Buck ha avançat que el seu grup municipal durà a ple d’aquest mes una moció demanant “la suspensió cautelar de l’decret que obliga les terrasses de la zona acústicament saturada (ZAS ) “tavernes” a reduir l’ocupació del seu espai públic per ser contrari a dret “.

Així mateix Marín-Buck ha indicat que “a priori, s’entén que aquesta ordre de reduir les terrasses obeeix a l’aplicació de les mesures correctores aprovades en el ple de 29 de novembre de 2018 i de què el mes que ve es compleixen dos anys, termini per posar en marxa aquestes mesures favorables a aquell principi de reducció acústica que estan perseguint, però que no té res a veure amb una reducció de les terrasses “.

A més, el portaveu de Cs ha traslladat que “anem a sol·licitar la contractació que es va fer de l’estudi acústic de l’any 2010, ja que les modificacions següents de l’any 2014 i 2018 es van fer en base a aquest i cap complia amb la doble mesurament acústic: autonòmica i estatal que exigeix ​​el Decret Valencià “.

Per tant, “s’haurà de fer una revisió per a un bon examen acústic de la ciutat ajustat a la normativa i fins que això passi deixar de posar la traveta als comerciants hostalers que cada dia aixequen la persiana generant oportunitats de econòmiques per a la ciutat” , ha insistit Marín-Buck que a més ha recalcat que “la reducció acústica res té a veure amb la reducció d’espai i menys en aquests moments COVID-19, quan ja s’han aplicat restriccions per distanciament social”.

Finalment, el responsable de Cs en Ajuntament de Castelló ha criticat que el Fadrell “surti a el pas d’aquest problema posant les queixes dels veïns com a excusa per reduir les terrasses i no obstant això, en el decret enviat als hostalers, augmenta l’horari nocturn de 22:30 a 00:30 de diumenge a dimecres a l’hivern i fins a la 01:00 a l’estiu. Mantenint les 22:30 per dijous, divendres i dissabte. “Una barreja d’horari COVID, amb el qual es va aprovar en el ple ordinari de novembre de 2018 i el que coneixen els propis hostalers: les 22:30 hora de tancament, sense importar el dia”, ha apuntat Marín-Buck.

Qui ha conclòs que “en el pròxim ple el Fadrell té una oportunitat per aclarir tots aquests dubtes i sobretot, si està per mantenir viu el centre de la ciutat mantenint intactes aquestes terrasses com baló d’oxigen o per contra seguirà apagant fins el seu final “.

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint