Costa Blanca perfila la seva estratègia per a FITUR i enfoca la seva promoció a la sostenibilitat, la digitalització i la connectivitat
El president de la Diputació d’Alacant, Toni Pérez, ha presidit aquest matí una reunió amb alcaldes i regidors de la província per abordar la participació del Patronat Costa Blanca a la propera edició de la Fira Internacional de Turisme -FITUR- que se celebrarà del 22 al 26 de gener del 2025 a Madrid.
La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Marián Cano, ha estat present en aquesta trobada de treball la finalitat de la qual ha estat concretar el full de ruta de l’acció promocional turística de la Comunitat Valenciana, on s’engloben les diferents marques turístiques del territori, inclosa la de la Costa Blanca.
Durant la sessió, celebrada al Saló de Plens del Palau Provincial amb la participació d?un centenar de responsables municipals, el president ha detallat algunes de les línies estratègiques de l?organisme autònom per a aquesta edició del certamen que tindrà com a punts principals l?aposta per la sostenibilitat , la digitalització i lincrement de la connectivitat.
Toni Pérez ha insistit que la nostra prioritat és “apostar per la diversificació, la sostenibilitat, la digitalització, la qualitat i la varietat dels serveis i l’oferta, així com per trobar l’equilibri entre els petits municipis d’interior i les grans ciutats de costa ”.
«FITUR 2025 serà un aparador clau per posicionar la Costa Blanca com una destinació turística líder en diversitat i excel·lència», ha concretat el president.
El secretari autonòmic de Turisme, José Manuel Camarero, ha estat l’encarregat de plasmar durant la reunió els objectius i les estratègies estructurades per Turisme GVA per a aquesta nova edició de la fira. El director del Patronat Costa Blanca, José Mancebo, també ha participat en la cita en què s’han esbossat les primeres accions que executarà l’ens turístic de la Diputació a FITUR, tant a la part professional com a la destinada al públic generalista.
Com és habitual, l’estand de la Costa Blanca s’integrarà dins l’espai destinat a la Comunitat Valenciana, ubicat al pavelló 7 d’Ifema. Reunions professionals, presentacions, punts d’informació en línia i offline, zona promocional de cap de setmana, FITUR LGTBIQ+, FITUR Cine i FITUR Sports coparan el protagonisme de l’oferta promocional dels 141 municipis de la província, que es completarà amb diversos xous cookings i altres accions de difusió de la destinació.
Actuacions Costa Blanca FITUR 2025
Amb un espai de 142 metres quadrats, Costa Blanca disposarà d´una àrea estratègica amb taulells informatius, taules de reunions professionals i accés a la Sala de Presentacions.
Aquest any, segons ha avançat Toni Pérez, “la Costa Blanca tindrà un espai estratègic on el protagonisme el coparan les presentacions agrupades en blocs temàtics relatius a sostenibilitat, cultura, gastronomia, esports i turisme d’interior”. Segons ha recordat el president, “la nostra marca agrupa els 141 municipis de la província i acudim a FITUR amb el propòsit de mostrar les nostres fortaleses amb un gran desplegament de tota la nostra oferta turística”.
Aquestes activitats comptaran amb el suport tècnic i institucional del Patronat Provincial de Turisme, en coordinació amb Turisme Comunitat Valenciana.
Finalment, el responsable de la Diputació d’Alacant ha anunciat que el proper dimarts 17 de desembre a les 09:30 hores es convocarà tots els alcaldes i regidors de Turisme de la província a una nova reunió tècnica per seguir avançant en l’organització i la preparació de FITUR 2025.
Informació i Foto: Diputació d’Alacant