Esports

Coneix en què consisteixen les proves mèdiques i desforç dels futbolistes del València CF

El responsable dels Serveis Mèdics del València CF, Pedro López, ha parlat a VCF Media sobre la tornada de l’equip a la feina pel que fa a les proves mèdiques i d’esforç que passen els jugadors durant aquest inici de la pretemporada.

Proves mèdiques

“La primera part de la pretemporada és valorar com han vingut els jugadors en aquestes setmanes que han estat de descans, encara que en realitat, no han estat de descans total, ha estat actiu. El preparador físic els va enviar fer un treball de manteniment durant aquest temps. Quan arriben, avaluem com han arribat. Dividim en grups de treball i fem valoracions mèdiques, de mobilitat, ran diverses àrees: mèdiques ia IMED, proves cardiològiques, normalment, ecocardiogràfiques, electrocardiogràfiques i desforç per veure com es troba el jugador per exigir de cara al treball físic”.

Treball específic previ a la pretemporada

“Els jugadors, cada vegada, són més professionals igual que dins dels Serveis Mèdics dels clubs i staffs tècnics. El que fem és que els jugadors tinguin un descans actiu, que segueixin fent un treball físic durant les vacances perquè quan arribin ara i se’ls exigeixi una feina dura a la pretemporada, la puguin assumir i en les millors condicions possibles”.

Organització de la ‘posada a punt’

“Fem un circuit, ho organitzem, fins i tot, per horaris, com i en quin moment ha d’estar cada jugador en quin lloc. Primer, fem una valoració inicial, passen per l’àrea de nutrició on es fan antropometries, mesurem pesos, plecs… i això no serveix per analitzar amb ells i treballar des del punt de vista nutricional. La segona part consisteix en una valoració rangs articulars de mobilitat. Nosaltres fem un seguiment. ens dóna una situació global del jugador per fer els treballs preventius o plantejar-li al staff tècnic en quina situació hi ha el jugador per desenvolupar la part física que necessiten”.

Entrenaments

“Aquests dies ja comencem amb treball introductori en què el preparador físic ha dividit els jugadors per grups que faran feina i àrees que tenen organitzades en el terreny de joc i això ens servirà perquè aquests dos dies introductoris vinguin de cara al fet que la setmana que ve ja comenci, realment, el treball seriós de pretemporada en el qual ja va a organitzar el baló.

Informació i Foto: Valencia CF

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint