Comunicat del Valencia CF respecte a la superlliga europea
El Valencia CF desitja manifestar que el Club i Laliga condemnen enèrgicament la proposta anunciada de creació d’una competició europea secessionista i elitista, que ataca els principis de la competitivitat oberta i de el mèrit esportiu que ocupen el més profund de l’ecosistema de el futbol nacional i europeu.
Avui dia, els aficionats a el futbol de tot Europa poden somiar que el seu Club, sigui quina sigui la seva dimensió, pugui destacar en una competició, aconseguir el més alt, i competir en la cimera de el futbol europeu. El València CF i Laliga defensen aquesta tradició futbolística europea d’el futbol per a tothom. El concepte proposat per 12 clubs europeu destrueix aquest somni, tancant la porta al cim de el futbol europeu i permetent l’entrada de només uns pocs a una elit.
Laliga té una orgullosa història de 90 anys com a competició oberta i basada en el mèrit. Milions d’aficionats de tot el món són aficionats als 42 clubs de Laliga Santander i Laliga SmartBank.
L’èxit de les nostres competicions ha contribuït que el futbol es converteixi en un factor clau de l’economia espanyola, representant gairebé el 1,4% de l’PIB i donant feina a gairebé 200.000 persones. La nova proposta de competició europea no és més que un plantejament egoista, dissenyat per enriquir encara més als més rics. Destruirà l’atractiu de tot el joc i tindrà un impacte profundament perjudicial per al futur immediat de Laliga, dels clubs que la componen i de tot l’ecosistema futbolístic.
A més, impactarà també en la resta dels esports als quals, en l’actual temporada, Laliga aporta més de 126 milions d’euros ja que posa en perill el sistema de contribucions aprovat en el Pacte de Viana. Utilitzarem totes les eines a la nostra disposició i treballarem amb totes les parts implicades per defensar la integritat i el futur de el futbol espanyol en el millor interès de el joc.
Informació i Foto: Valencia CF