Comunicat de l’UJI sobre el Dia per la Despatologització de les Identitats Trans

Informació i Foto: http://www.uji.es

El dissabte 21 d’octubre se celebra internacionalment el Dia per la Despatologització de les Identitats Trans, una iniciativa que pretén visibilitzar les reivindicacions de les persones transsexuals i transgènere. Entre d’altres, es demana la retirada de la classificació dels processos de trànsit entre els gèneres com a trastorn mental en els manuals diagnòstics (DSM de l’American Psychiatric Association i CIE de l’Organització Mundial de la Salut); l’accés a una atenció sanitària pública trans-específica; el canvi del model d’atenció sanitària trans-específica, des d’un model d’avaluació a una visió de consentiment informat; el reconeixement legal del gènere sense requisits mèdics; la despatologització de la diversitat de gènere en la infància; així com la protecció contra la transfòbia.

En aquest sentit, la Generalitat Valenciana va aprovar aquesta primavera la Llei Integral del reconeixement del dret a la identitat i a l’expressió de gènere a la Comunitat Valenciana. La norma, entre altres coses, elimina la consideració de la transsexualitat com una malaltia.

No obstant això, tot i l’existència d’aquesta llei en la nostra comunitat autònoma, s’ha de seguir lluitant perquè altres comunitats segueixin aquest mateix camí i perquè la llei es compleixi en tots els àmbits. Per això, des Salusex-Unisexsida, en coordinació amb la Unitat d’Igualtat, i dins el Programa d’Accions per a la Diversitat Afectiu-Sexual de l’UJI, volem sumar-nos a les reivindicacions del col·lectiu i remarcar la necessitat i la importància d’aquesta llei. Així mateix, disposem d’un servei de suport psicològic (salusex@uji.es) per a qualsevol persona trans de la nostra universitat.