Compromís reitera el seu suport al veïnat de Torre la Sal enfront de l’inici de les expropiacions
Compromís mostra la seua preocupació enfront de la decisió de la Direcció General de la Costa i la Mar, del Ministeri per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, de desestimar els recursos d’alçada presentats pels propietaris del poblat de Torre la Sal de Cabanes. Aquesta resolució planteja importants interrogants sobre la gestió del domini públic marítim-terrestre i la situació dels afectats.
L’alcalde de Cabanes fins aquesta mateixa setmana, David Casanova, de Compromís, crítica que “s’està actuant en contra dels interessos del conjunt de la ciutadania, del poblat mariner de Torre de la Sal i també dels interessos del poble de Cabanes amb la desestimació de recursos d’alçada presentats pel veïnat i també per part de l’Ajuntament l’any 2021”. “Els propietaris de les vivendes són els seus legítims propietaris i tot aquest desgavell no té absolutament ningú sentit”, sentencia.
A més a més, explica “continuarem treballant com hem fet fins ara perquè tot aquest malson acabe com més prompte millor” i alerta que “el PP amb l’aprovació de la nova llei de costes, no vol salvar Torre de la Sal, sinó continuar en cobert, amb un model urbanístic depredador en la construcció de grans presons de formigó a la vora del mar”.
Per la seua banda, el portaveu de Compromís a la Diputació de Castelló, David Guardiola, expressa “la nostra solidaritat amb els propietaris de Torre la Sal, els qui han estat en una situació d’incertesa i desemparament durant anys”. “És evident que el govern d’Espanya ha desoït els clams unànimes de l’Ajuntament de Cabanes, de la Diputació i de les Corts Valencianes que reclamaven la paralització d’aquest procés expropiatori”; explica Guardiola, que afegeix: “Tornarem a presentar a totes les institucions allà on calga i també a la Diputació de Castelló propostes per defensar els drets legítims dels veïns i les veïnes de Torre La Sal”.
“La situació en Torre la Sal no pot ser tractada com un mer assumpte administratiu; darrere de cada habitatge hi ha històries de vida i un profund arrelament a la terra. Compromís continuarem treballant per a garantir que es respecten els drets dels propietaris i es busquen solucions que protegisquen el nostre litoral sense deixar a ningú enrere”, defensa Guardiola.
Informació i Foto: Compromis