Política

Compromís per Vistabella lamenta la “retallada encoberta” del Consell en el centre d’atenció diürna

El centre d’atenció diürna de Vistabella haurà d’esperar més. L’alcalde del municipi, Jordi Alcon, ha lamentat que el Consell “haja retallat de l’anualitat per al 2024. Dels 1,2 milions d’euros que havien consignats i amb el conveni signat i la delegació de competències d’obres, s’ha retallat fins als 470.000 euros” i “no s’hi havia ni comunicat al consistori de manera oficial fins a este dilluns”.

“Es tracta d’una retallada encoberta perquè el que han fet ha sigut fraccionar els imports, hipotecant als ajuntaments, perquè no tindrem els serveis coberts en el temps previst, dos anys, sinó que es pot allargar diverses anualitats, ja que depenem de les assignacions que es decidiran des de la Conselleria, sense nosaltres saber res”, ha explicat Alcon.

Compromís per Vistabella va presentar dues esmenes al pressupost del Consell, la primera per a comptar amb els 1,2 milions per al centre d’atenció diürna, i la segona per al sondeig i construcció d’un pou per al municipi, i “cap d’elles s’ha aprovat”.

El representant de Compromís ha assegurat que “si no hi ha cap previsió de consignació tancada, el que ara tenim és fum. És només una declaració d’intencions i considerem que no hauria de ser així, perquè ara no tenim cap garantia de quan estarà finalitzat el servici per al nostre municipi”.

A més, Alcon ha apuntat que per al sondeig i construcció del pou, que “havia pressupostat 800.000 euros, la partida ha quedat en un sondeig per a tres poblacions, Xodos, Benafigos i Vistabella amb només 10.000 euros, per tant, no creiem que es vaja a realitzar”. I és que, segons el primer edil, tota la gestió “està supeditada al fet que la Diputació de Castelló capte fons per a poder realitzar-ho, perquè volen fer-ho a través de l’administració provincial dins del Pla Director d’Aigües. Tot això ens crea desconfiança i incertesa de no saber què passarà, i passa el temps sense tindre una resposta”.

Informació i Foto: Compromis

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint