MunicipisPolítica

Compromís assisteix a la concentració per exigir l’eliminació de les taxes a les ONGs de rescat marítim a Borriana

Hui, el borrianenc i diputat de Compromís a les Corts, Vicent Granel, ha participat, juntament amb els diputats Joan Baldoví i Isaura Navarro, en la concentració convocada pel vaixell d’ajuda humanitària Aita Mari a les portes del Palau de la Generalitat Valenciana, per denunciar el cobrament de taxes portuàries a les ONGs que rescaten persones al mar. “Aquesta taxa, imposada pel Consell de Mazón de manera retroactiva, suposa un atac frontal contra les organitzacions que dediquen els seus esforços a salvar vides al Mediterrani”, lamenta Granel.

El diputat ha destacat que “el cobrament d’aquestes taxes és una mesura inacceptable que afecta directament les ONGs, que estan treballant per mitigar la tragèdia humanitària que vivim al Mediterrani, on milers de persones arrisquen la seua vida buscant un futur millor”. El diputat ha exigit que “el Consell de Mazón condone immediatament aquestes taxes i deixe de castigar aquelles organitzacions que fan una tasca essencial salvant vides”.

Granel demana al govern que “rectifique perquè els vaixells de rescat puguen continuar atracant al port de Borriana, on han sigut acollits per grups de suport locals que col·laboren en les tasques d’emergència”. Així, Compromís reafirma el seu compromís amb la defensa dels drets humans i reclama que es garantisquen les condicions necessàries perquè les ONGs puguen continuar desenvolupant la seua tasca humanitària sense ser penalitzades.

Informació i Foto: Compromis

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint