Política

Comencen a València unes jornades de debat ciutadà en el marc de la Conferència sobre el Futur d’Europa

Les jornades de debat ciutadà organitzades per la Generalitat en el marc de la Conferència sobre el Futur d’Europa han començat aquest dimecres a València. Es tracta d’una iniciativa llançada per la Comissió Europea el passat 9 de maig que busca recopilar i canalitzar l’opinió ciutadana en relació a el futur de el projecte europeu.

La participació de la Comunitat Valenciana es concretarà a través de quatre debats sobre temàtiques de màxima prioritat, com són el turisme sostenible, la política industrial, el futur dels sistemes de salut i la cohesió a la Mediterrània.

Aquestes jornades han rebut el suport de l’Comitè Europeu de les Regions i de la Fundació Bertelsmann, la col·laboració amb governs locals i regionals de tot Europa busca donar veu a la ciutadania i major protagonisme a les reivindicacions de les ciutats i les regions en el marc de la Conferència sobre el Futur d’Europa.

La Generalitat Valenciana, a través del seu servei Europe Direct Comunitat Valenciana, organitza unes jornades de debat i diàleg al voltant de la Conferència sobre el Futur d’Europa l’inici ha tingut lloc aquest dimecres a Benidorm a través del debat ‘Turisme Sostenible: cap a un nou concepte a Europa ‘, en què els assistents han pogut participar, compartir i proposar idees sobre aquest tema.

El Consell té previst organitzar un total de quatre debats ciutadans. El dia 20 octubre tindrà lloc el diàleg sobre ‘Política Industrial a Europa’, aquest cop a Castelló, i el 27 d’octubre se celebrarà a València la trobada ‘Europa i la Salut: una nova era’. Finalment, el 18 de novembre, es realitzarà la jornada online ‘La Mediterrània i la Unió Europea, una conca per cohesionar’, organitzada juntament amb el Govern de les Illes Balears.

El secretari autonòmic per a la Unió Europea i Relacions Externes i membre de l’Comitè Europeu de les Regions, Joan Calabuig, ha animat a participar, ja que “és una oportunitat magnífica perquè els ciutadans de la Comunitat Valenciana contribueixin de manera efectiva i directa en la formulació del que ha de ser la Unió Europea “.

Joan Calabuig ha recordat que les conclusions d’aquests debats seran elevades als panells de la Conferència, “el que aportarà la visió dels ciutadans de la Comunitat Valenciana sobre temes que els afecten de manera directa”.

En relació a l’debat sobre turisme sostenible el director general de Turisme, Herick Campos, ha destacat que “és precisament des de l’experiència dels ciutadans de Benidorm que podem aportar idees molt interessants sobre les accions a emprendre des de la Unió Europea per donar suport a la sostenibilitat de l’ sector turístic “.

Les conclusions dels debats nodriran la plataforma digital de la Conferència sobre el Futur d’Europa, instrument posat en marxa per la Comissió Europea per recaptar i canalitzar les peticions i recomanacions tant d’entitats com de la ciutadania en relació a el futur de el projecte d’integració europea .

La col·laboració entre el CDR i la Fundació Bertelsmann donarà suport a un total de 23 projectes per implementar processos participatius innovadors i eines en línia per a albergar panells de ciutadans a nivell local, regional, transfronterer i internacional, projectes entre els quals es troben les jornades organitzades per la Comunitat Valenciana.

El Comitè de les Regions presentarà la seva contribució final a la Conferència sobre el Futur d’Europa durant la 9a Cimera Europea de Regions i Ciutats, que se celebrarà els dies 3 i 4 de març de 2022 a Marsella, coincidint amb la Presidència francesa de el Consell dela UE.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint