Cultura

Comença la programació cultural de la UA en el seu Campus d’Alcoi amb l’obra teatral “En defensa … un concert de comiat”

La primera programació cultural que es durà a terme al Campus de la UA a Alcoi, gràcies al mecenatge de la Fundació Mútua Llevant, començarà el proper dilluns 15 d’octubre a les 20 hores al Teatre Principal amb la representació de l’obra de teatre contemporani “En defensa … un concert de comiat”, de la mà de l’Aula de teatre UA. L’entrada és gratuïta amb entrada per invitació (recollida d’invitacions a UA-Campus d’Alcoi, carrer de Sant Francesc, 10 i una hora abans a taquilla). Dirigida per Iván Jiménez, aquesta proposta és una adaptació de l’obra de la dramaturga alacantina Lola Blasco, dirigida per Iván Jiménez. “En Defensa” parla de la “Generació perduda” actual, en què els joves decideixen abandonar el seu país a causa de l’alta taxa d’atur. Els actors són alhora els protagonistes del missatge de l’obra, que parla d’ells, mostrant-los com lluitadors que no es conformaran. El director no pretén mostrar als protagonistes com a víctimes, sinó com lluitadors que no es conformen perquè coneixen la història i no volen repetir-la. Són “petits herois de resistència”, afirma. Es tracta d’una peça tant musical com escènica que troba en la imatge de les sirenes i del vaixell la metàfora de l’exili, el d’una nova generació de joves que més que abandonar el seu país, són expulsats d’ell. És un espectacle on 15 alumnes i alumnes de l’Aula de Teatre presenten una proposta diferent carregada de poesia, humor, ràbia, amor i música.

María Dolores Blasco Mena

María Dolores Blasco Mena (Alacant, 1983) és escriptora, directora i intèrpret. Es va llicenciar en Dramatúrgia per la Reial Escola Superior d’Art Dramàtic i es va formar en interpretació a l’Estudi de Jorge Eines. Ha assistit a més a nombrosos tallers de dramatúrgia, entre ells, a diversos impartits per Enzo croman i Marco Antonio de la Parra. És màster en Humanitats per la Universitat Carlos III de Madrid, on continua les seves investigacions i realitza tasques docents per al Departament d’Humanitats. L’any 2016 va ser guardonada amb el Premi Nacional de Literatura Dramàtica. Va ser nominada a l’any 2017 als Premis de la Crítica de la Generalitat Valenciana, i l’any 2016 va ser nominada al Premi Nacional en Literatura Dramàtica per la seva obra “Segle meu, bèstia meva”. Ha publicat obres com Foto Finis (2007), Pregària per un cavall (2008), peça paisatge en un pròleg i un acte (2010, Premi Buero Vallejo), un concert de comiat (2012), Els fills dels núvols (2013) , o ni mar ni terra ferma: tres monòlegs sobre La Tempestad (2014). S’han estrenat moltes de les seves obres, entre les quals, Article 47, En defensa, Els fills dels núvols o Projecte Milgram.

Informació i Foto: http://www.web.ua.es

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint