Colomer destaca el “ferm compromís de la Generalitat per convertir la Comunitat en un territori turístic intel·ligent”
El secretari autonòmic de Turisme Comunitat Valenciana, Francesc Colomer, ha destacat el “ferm compromís de la Generalitat per convertir la Comunitat Valenciana en un territori turístic intel·ligent”.
Així ho ha assegurat Francesc Colomer a Madrid, després de la presentació de la Xarxa de Destinacions Turístiques Intel·ligents que ha organitzat la Societat Mercantil Estatal per a la Gestió de la Innovació i les Tecnologies Turístiques, (Segittur), on ha participat la ministra d’Indústria, Comerç i Turisme, Reyes Maroto.
Francesc Colomer ha ressaltat que “resulta gratificant que, a l’hora de presentar l’estratègia de Xarxa de Destinacions Intel·ligents d’Espanya, s’hagi posat com a exemple d’avantguarda el treball que realitzem a la Comunitat Valenciana”.
El responsable de Turisme ha explicat que, des de la Generalitat, “som conscients que la transformació digital afecta de ple a l’economia turística, que ja està inserida en l’economia del coneixement i el turista és cada vegada més tecnològic”.
Colomer ha apostat per “qualificar els nostres productes per fer que els nostres destinacions puguin interactuar perfectament amb les noves tecnologies, conèixer els segments de la demanda, i practicar una intel·ligència de mercats més qualificada que ens permeti accedir a públics que són els més desitjables d’acord amb el que podem oferir des de la Comunitat Valenciana “.
Francesc Colomer ha ressaltat la importància de formar part de la xarxa nacional de Destinacions Turístiques Intel·ligents, perquè, d’aquesta manera, “vam participar en l’evolució d’aquest projecte, a través d’aliances estratègiques en les diferents matèries dels eixos dels DTI”.
Així mateix, Francesc Colomer ha recordat que “des de la Comunitat Valenciana treballem ja en la implantació de de la Xarxa de Destinacions Turístiques Intel·ligents de la Comunitat Valenciana i col·laborem amb Segittur per coordinar i gestionar a la Comunitat Valenciana el projecte DTI CV”.
En aquesta línia, ha posat èmfasi que “l’objectiu de convertir la Comunitat Valenciana en un territori turístic intel·ligent que persegueix l’estratègia de Destinacions Turístiques Intel·ligents Comunitat Valenciana des dels seus inicis, passa per la continuïtat de les accions en matèria de governança turística”.
La creació de la Xarxa de Destinacions Turístiques Intel·ligents de la Comunitat Valenciana integra i genera sinergies entre tots els agents públics i privats relacionats directament i indirectament amb la gestió intel·ligent de les destinacions “.
A la presentació també han assistit algunes destinacions de la Comunitat Valenciana, que han signat el compromís per integrar-se en la Xarxa Destinacions Turístiques Intel·ligents nacional.
Conveni amb Segittur
Francesc Colomer ha ressaltat que “mostra del nostre compromís per impulsar el desenvolupament de les destinacions turístiques intel·ligents és el conveni de col·laboració que hem subscrit amb Segittur”.
Turisme Comunitat Valenciana i Segittur van subscriure el passat mes de maig un acord de col·laboració per treballar conjuntament en el desenvolupament de les destinacions turístiques intel·ligents a la Comunitat Valenciana.
Mitjançant aquest conveni s’han fixat tres àmbits de cooperació: la coordinació i gestió del projecte a la Comunitat Valenciana, la implementació i el seguiment, així com en la difusió i reconeixement de la participació del sector turístic valencià en el projecte.
En matèria de coordinació, es desenvoluparà una metodologia i bateria d’indicadors comuns que serveixin de punt de partida en els procés de diagnòstic que pogués realitzar Segittur en les destinacions de la Comunitat Valenciana i es dissenyarà un programa conjunt d’actuacions.
A més, mitjançant el conveni, Turisme Comunitat Valenciana i Segittur intercanviaran eines per ser testats a destinacions de la Comunitat Valenciana, així com en altres comunitats. A més, s’elaborarà un programa de formació dirigit a tècnics de les destinacions turístiques de la Comunitat Valenciana.
Informació i Foto: Generalitat Valenciana