Política

Climent recolza les empreses de calçat de la Comunitat Valenciana presents a la fira internacional Expo Riva Schuh a Itàlia

El conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, i la directora general de l’Ivace, Júlia Company, s’han desplaçat a Riva del Garda (Itàlia) per donar suport a les empreses de la Comunitat Valenciana presents a la fira internacional Expo Riva Schuh, el primer esdeveniment al calendari firal internacional per al sector.

“Volem estar al costat de les empreses en aquesta primera cita firal per al sector, en què participen un total de 30 empreses de la Comunitat Valenciana el que representa el 60% de la representació espanyola en aquest certamen”, ha indicat Climent.

Rafa Climent i Julia Company han visitat els estands de les empreses valencianes participants per conèixer les seves expectatives i impressions en aquesta cita firal en què són presents al voltant de 1.000 expositors de més de 30 països, amb una destacada presència d’empreses d’Itàlia, Índia, Xina, Turquia, Espanya, Portugal, Brasil o Alemanya.

“La nostra missió és continuar treballant per enfortir els nostres sectors productius. El sector del calçat manté la seva aposta per la internacionalització i la promoció exterior, amb xifres d’exportació que han crescut un 22,8% en el període gener-octubre respecte al mateix període de l’any anterior i que ja superen la xifra total d’exportacions de l´any 2021, amb més de 1.167 milions d´euros”, ha indicat.

Pel que fa a la visita a aquesta fira, Climent ha assenyalat que “és fonamental recolzar el sector per a la dinamització de la nostra economia. Un sector que situa la Comunitat Valenciana com la primera regió espanyola productora i exportadora de calçat” amb els principals nuclis d’activitat situats a Elx, Elda i Villena, a Alacant, a la Vall d’Uixó, a Castelló, i amb algunes firmes en altres localitats valencianes.

D’aquí ve el suport de la Conselleria d’Economia Sostenible al sector amb diverses iniciatives, entre les quals destaca el suport econòmic amb ajudes concedides al sector per valor de 61 milions d’euros en els darrers 7 anys.

“Apostem per aquest sector que s’està esforçant per cobrir el relleu generacional, que està apostant per un augment de la capacitació professional, per eliminar pràctiques relacionades amb l’economia submergida i que en definitiva segueix treballant per impulsar la marca ‘Made in Spain’ com a sinònim de qualitat, disseny, innovació i sostenibilitat”, ha indicat.

Exportacions calçat

Les exportacions de calçat de la Comunitat Valenciana han assolit un valor de 1166,6 milions d’euros en el període gener – octubre de 2022, darreres dades disponibles.

Aquest valor representa un increment del 22,8% respecte al mateix període de l’any anterior i supera el valor total exportat a tot l’any 2021.

Les principals destinacions de les exportacions de calçat són Alemanya, amb un ascens del 16,1%, França, que incrementa les seves importacions de calçat un 25,8%, els Estats Units, amb un ascens del 25,8% i Itàlia, amb un increment del 32, 5%.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint