Climent: “La cocreació, innovació, promoció, comercialització i formació són els eixos sobre els quals ha de pivotar la necessària transformació del sector de l’artesania”

El conseller d’Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, ha assenyalat que “la cocreació, innovació, promoció, comercialització i formació són els eixos sobre els quals ha de pivotar la necessària transformació del sector de l’artesania, propiciant en tots aquests àmbits, les experiències col·laboratives, que sempre són enriquidores i la creació d’ecosistemes favorables a la innovació ia la creativitat”.

Climent ha clausurat el II Congrés Artesania Contemporània a Debat, organitzat per Fundesarte, l’organització de referència en la promoció de l’artesania espanyola, que ha elegit València en el marc del seu nomenament com a Capital Mundial del Disseny 2022.

El conseller ha explicat que “el concepte d´artesania ha variat molt en els darrers temps, passant d´identificar-se únicament amb la tradició a transmetre uns nous valors que connecten bé amb les necessitats de la ciutadania i les demandes de la societat actual de productes de disseny” , tant de caràcter decoratiu com utilitari”.

Per això, “artesania i disseny van indefectiblement units quan parlem d’artesania contemporània, establint entre tots dos un vincle altament beneficiós”.

La Conselleria d’Economia Sostenible impulsa polítiques que propiciïn la incorporació de disseny i noves tecnologies al sector artesanal, alhora que s’implementen estratègies de comunicació que posen en valor característiques tradicionals d’aquest sector, com són la qualitat, la creativitat, l’exclusivitat i la sostenibilitat.

També s’està impulsant la investigació, la generació i la difusió de coneixement sobre el sector artesanal com a poderosa eina de transformació, a través de la càtedra d’Artesania, que recentment s’ha creat a la Universitat Politècnica de València.

II Congrés d’Artesania Contemporània

L’elecció de València per a la celebració del II Congrés ha estat motivada per la riquesa i la tradició del seu teixit artesanal i de pimes auxiliars vinculades a la moda i l’hàbitat, juntament amb la gran diversitat i vitalitat de creadors emergents (design-makers, artistes i dissenyadors) i l’alt nivell d’empreses editores de disseny que han contribuït a la seva nominació com a World Design Capital 2022

El II Congrés s’ha centrat en l’anàlisi d’experiències col·laboratives en l’àmbit del disseny, el màrqueting i la formació experimental, per identificar els models de cooperació més adequats, les estratègies de desenvolupament més operatives i la manera de resoldre els nombrosos problemes inherents a les pràctiques col·laboratives.

Ha anat dirigit a institucions i associacions per a la promoció de l’artesania, escoles d’art i disseny i centres de formació en oficis, empreses artesanes i dissenyadors, emprenedors i entitats d’emprenedoria, entitats de desenvolupament econòmic i sociocultural, promotores de turisme i comerç exterior, mitjans de comunicació, i als sectors de la moda i accessoris, decoració i parament i arquitectura.
Galeria d’imatges

Climent: “La cocreació, innovació, promoció, comercialització i formació són els eixos sobre els quals ha de pivotar la necessària transformació del sector de l’artesania”

Informació i Foto: Valencia Basket

noticiesdigitals

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

%d bloggers like this: