Política

Climent es desplaça a Bolonya per donar suport a les empreses del clúster ceràmic presents a la fira internacional Cersaie

El conseller d’Economia Sostenible, sectors productius, Comerç i Treball, Rafa Climent, s’ha traslladat a Bolonya per mostrar el seu suport a les empreses de l’clúster ceràmic presents a la 38 edició de la fira internacional de la rajola ceràmic i mobiliari de bany Cersaie.

Climent ha explicat que l’objectiu d’aquest viatge és “estar a la banda de les empreses de l’clúster ceràmic, que tornen de manera presencial a la principal cita firal de el sector a Europa després de les cancel·lacions ocasionades per la pandèmia” en 2020.

Així mateix, Climent ha destacat que “una vegada més, i amb empreses procedents de fins a 26 països, el grup d’empreses espanyoles és el més nombrós després del d’Itàlia, amb 137 fabricants de rajoles i paviments ceràmics -la majoria de la província de Castelló -, un exemple de l’aposta de les nostres empreses per la internacionalització i per reprendre el pols als mercats exteriors “.

“Esperem que les empreses presents a la fira facin interessants contactes comercials en aquesta fira i poden vendre els seus productes a tot el món. Per a això, fires com Cersaie i Cevisama són un instrument fonamental”, ha assenyalat.

El conseller d’Economia Sostenible ha ressaltat la important contribució de el sector ceràmic a l’economia de la Comunitat i als seus exportacions. “El sector ceràmic representa el 10% de les exportacions de la Comunitat, el que dóna una idea de l’important paper d’aquest sector amb el qual hem de treballar conjuntament -administració, empreses i treballadors i treballadores- una que surti reforçat”, ha afirmat.

En aquest sentit, Climent s’ha reafirmat en el compromís amb aquest sector, a què s’han atorgat ajuts directes per valor de 41,4 milions d’euros en el període 2015-2021.

Rafa Climent ha realitzat un recorregut pels estands de les empreses de la Comunitat Valenciana, acompanyat per la directora general d’Internacionalització, María Dolores Parra, i la directora general de Comerç, Artesania i Consum, Rosa Ana Seguí. A la comitiva participen també els presidents d’Ascer, Vicente Nomdedeu Lluesma, i de Anffec, Joaquín Font de Mora.

Exportacions de el sector

El sector del taulell és un dels pocs sectors que va acabar l’any 2020 amb dinamisme en les seves exportacions. En aquest any, les exportacions van ascendir a 2.829,2 milions d’euros, el valor més alt de la sèrie històrica, amb un ascens de l’4,2% respecte a l’any anterior.

El pes de el sector en el conjunt de les exportacions de la Comunitat s’ha vist incrementat en els últims anys i ha passat de representar un 8,9% l’any 2015 a un 10% cinc anys després.

La Comunitat Valenciana és la primera regió exportadora d’rajola a Espanya, amb un 96% de l’total. Es tracta d’un sector clarament orientat cap a l’exportació, com ho demostra el fet que les exportacions representen aproximadament un 75% o 80% de la xifra de negocis, 20 punts superior al percentatge de 2008.

Per a l’any 2021 i segons les últimes dades corresponents a el període gener-juliol, les exportacions de el sector han pujat a 2.047,3 milions d’euros, amb un destacat augment de el 31,1% respecte a el mateix període del 2020. Segon sector exportador de la Comunitat, representa el 11,4% de les exportacions totals en aquest període.

A més, és el sector amb major superàvit comercial situat en 1.990,8 milions d’euros. Per destinacions, Estats Units se situa en primer lloc, seguit de França, Regne Unit i Itàlia en els primers set mesos de l’any.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint