Sanitat

Científiques de FISABIO estudien com millorar la seguretat en l’ús de medicaments en embarassades i durant la lactància

Científiques de l’Àrea d’Investigació en Malalties Rares de la Fundació per al Foment de la Investigació Sanitària i Biomèdica de la Comunitat Valenciana (FISABIO) participen en el projecte internacional Conception, l’objectiu és millorar la seguretat de l’ús de medicaments en l’embaràs i durant la lactància materna.

El projecte, que acaba de començar, és una iniciativa publicoprivada que reuneix 88 organitzacions de 22 països, entre els quals es troben l’Agència Europea de Medicaments, centres de recerca en salut pública, institucions acadèmiques i la indústria farmacèutica, entre d’altres .

Fins al 90% de les dones estan exposades algun moment a un medicament receptat durant el seu embaràs. Avui dia, només al voltant del 5% dels medicaments compten amb informació de seguretat adequada sobre l’ús en dones embarassades o en període de lactància.

«L’equip d’investigació comparteix la visió que hi ha l’obligació social de reduir la incertesa sobre la seguretat de l’ús de medicaments en l’embaràs i durant la lactància materna», ha afirmat la responsable de l’Àrea d’Investigació en Malalties Rares de la Fundació FISABIO , Clara Cavero.

L’equip de Conception treballarà per oferir solucions que permetin tancar aquesta bretxa d’informació a través de la creació d’un sistema en xarxa que unifiqui les principals bases de dades mèdiques a tot Europa.

També es desenvoluparan nous models estadístics predictius i es crearà el primer biobanc a nivell europeu amb mostres de llet materna per a fins d’investigació, que permetrà comprendre millor en quina mesura els medicaments es transfereixen a la llet materna.

«Des de l’Àrea d’Investigació en Malalties Rares de FISABIO anem a aportar la nostra experiència en l’estudi de la utilització de medicaments durant l’embaràs i la seva possible relació amb l’aparició d’anomalies congènites», ha explicat Clara Cavero.

«Ens centrarem -ha afegit la investigadora de Fisabio- en la identificació de factors de risc gràcies a la valuosa informació que recollim en el Registre Poblacional d’anomalies congènites de la Comunitat Valenciana, amb dades d’afectats nascuts a partir del 2007, així com de altres bases de dades sanitàries utilitzades en la nostra comunitat «.

Conception és un projecte de 5 anys de durada, amb una dotació econòmica de 28,6 milions euros. Està finançat per la «Innovative Medicines Initiative 2 Joint Undertaking» en virtut de l’acord de subvenció nº 821520. Aquesta Joint Undertaking rep el suport del programa Horitzó 2020 de la Unió Europea i de EFPIA.

La Innovative Medicines Initiative és una associació públic-privada entre la Unió Europea i la indústria farmacèutica. En concret, la Comissió Europea finançarà amb 15,3 milions el projecte Conception i la indústria farmacèutica aportarà 13,3 milions d’euros.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint