Política

Catalá demana a Puig que hi hagi entre Bravo i Oltra per resoldre qui té les competències en violència de gènere

La portaveu adjunta del Grup Parlamentari Popular (GPP), María José Catalá ha demanat avui al president de la Generalitat, Ximo Puig que “hi hagi i sent a la consellera Bravo i la vicepresidenta Oltra” i resolgui qui porta les competències en violència de gènere i quines mesures es van a articular amb urgència, de manera que a la Comunitat “passem de la bronca en públic a la posada en marxa de mesures en aquesta matèria”.

La diputada s’ha pronunciat després dels últims desencontres protagonitzats per la consellera de Justícia, Gabriela Bravo i la vicepresidenta del Consell, Mónica Oltra, a compte de les competències sobre violència de gènere. “Les conselleres ja no es parlen i ja no els podem demanar consens, només podem demanar que el major responsable de les competències autonòmiques arbitri una solució”.

Segons ha explicat, des del PP “veiem amb molta preocupació la controvèrsia i les picabaralles públics entre la vicepresidenta i la consellera sempre que es parla de la violència de gènere” perquè “ja són moltes les vegades en què s’enfronten”.

La portaveu adjunta ha indicat que mentre a l’oposició se li demana acord, consens i negociació i “ens unim a aquesta lluita al costat del Consell, resulta que el Consell està lluitant per una qüestió competencial”.

Per Catalá, “ahir a Bravo li va poder la medallitis ja que les mesures ja s’havien anunciat el dia d’abans pel Ministeri de l’Interior”, unes mesures que sempre són “interessants i que la consellera coneix perquè sap de la matèria i és conscient de la situació que es viu al nostre país “.

“Ens sorprèn -ha afegit– que la vicepresidenta li doni un atac de gelosia i torni a insistir que és un competència seva” perquè “és lleig que les competències sobre violència de gènere siguin un motiu de disputa”. Per això, ha insistit a Puig que “prengui les regnes de l’assumpte i sent a les dues conselleres i decideixi i resolgui qui porta les competències de violències de gènere i de menors”.

D’altra banda, maria José Catalá ha explicat que el PP ha presentat “gairebé un centenar d’esmenes a la Llei d’Infància i Adolescència, perquè” de res serveixen les lleis si la desprotecció dels menors tutelats continua “.

Per això, el PP ha incorporat propostes que tenen a veure amb la inclusió de la perspectiva de família a la Llei, cosa que “no podem perdre, perquè excloure als pares i mares de qüestions vitals no té sentit”. A més, hi ha articles on les administracions “s’arroguen la competència sobre assumptes que en molts casos exclou la família”. A més, el PP ha inclòs entre les seves propostes la perspectiva de discapacitat, perquè “volem que sigui òptima i completa”.

Informació i Foto: http://www.ppcv.com

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint