DestacatPolítica

Castelló presenta els projectes que posicionen a la capital com a millor aparador urbà de la ceràmica

El regidor d’Urbanisme i Infraestructures a l’Ajuntament de Castelló, Sergio Toledo, ha donat compte de la gran aposta per la ceràmica que s’està realitzant per part de l’Ajuntament de Castelló, en el marc de la Fira Internacional Cevisama, en la qual s’estan potenciant “els usos urbans de la ceràmica per a convertir així a la ciutat en un gran aparador”.

“La ceràmica castellonenca és la nostra bandera, una de les nostres principals senyes d’identitat i per això, des del govern municipal tenim clara l’aposta per fer costat a les empreses ceràmiques castellonenques i fer-ho d’una forma activa, mostrant al món sencer la versatilitat d’aquest material en diferents usos urbans, així com els beneficis per a la sostenibilitat mediambiental i eficiència en edificis, juntament amb la vistositat i creativitat en el disseny”.

“Hui estem en un dels majors aparadors mundials de la ceràmica, que és Cevisama, per a mostrar l’aposta de l’Ajuntament de Castelló pels usos urbans de la ceràmica. I ho fem amb molts projectes que estem duent a terme, especialment dos, que són la reforma de l’avinguda Ferrandis Salvador i amb el projecte estrela de la legislatura per a aquesta ciutat que és la reforma del Mercat Central. Serà un mercat del segle XXI amb més llum i sobretot amb paviment i revestiment ceràmic en ple cor de la ciutat, complint així el compromís d’aquest govern municipal per a convertir a Castelló en un laboratori dels usos urbans de la ceràmica i complint amb la paraula donada al sector”.

D’altra banda, l’edil també ha subratllat que “les empreses ceràmiques castellonenques són un dels grans motors de dinamització econòmica de la nostra ciutat, gran generador de llocs de treball, amb capacitat per a atraure talent. Per aquesta raó, des de l’Ajuntament estem complint amb el nostre compromís de recolzar aquestes empreses amb la posada en marxa de diferents projectes que facen ús d’aquest material”, ha declarat.

Toledo també ha posat en valor “el talent castellonenc”, destacant que “les empreses ceràmiques de la ciutat se situen al capdavant a nivell nacional i internacional a l’avantguarda, innovació, recerca i desenvolupament ceràmic, raons de pes per a fer que el sector es consolide”. Per a això, Toledo ha reforçat el compromís del govern municipal declarant que “des de l’Ajuntament estem predicant amb l’exemple amb la posada en marxa de diferents accions que ja estan veient la llum».

Ceràmica en l’Av. Ferrandis Salvador
En primer lloc, s’ha referit a l’ús de ceràmica en paviments urbans, fent referència a la remodelació del Passeig marítim, Av. Ferrandis Salvador, on s’estan instal·lant un total de 5.226 m² de superfície ceràmica. Toledo ha destacat que “fem ús de la ceràmica castellonenca en un lloc tan emblemàtic i significatiu per al turisme com és el districte marítim”.

Senyalística urbana
Un altre exemple de la integració de la ceràmica en entorns urbans és la senyalística. L’edil ha al·ludit a les característiques de durabilitat i facilitat de neteja, així com a la creativitat en els dissenys i l’accessibilitat que aporta aquest material i l’adequat que és per a aquesta comesa.

Aplicacions ceràmiques en edificació
D’altra banda, Toledo també ha recordat la recent remodelació d’un altre dels llocs més emblemàtics de Castelló, on s’ha fet ús de la ceràmica castellonenca. És el cas de la reforma del Mercat de Sant Antoni, on “s’ha combinat la innovació i la tradició». S’ha donat un aire renovat a una instal·lació que es troba en el centre de la ciutat i que tant comerciants com castellonenques utilitzen cada dia. Ací s’ha instal·lat un total de 134 m² de gelosia ceràmica”, destaca l’edil.

Continuant amb la renovació d’edificis, l’edil ha posat dos exemples de “façanes ventilades”, gràcies a l’ús de materials ceràmics. És el cas del Centre de Dia per a malalts de párkinson, així com del CEIP Sebastián Elcano. “L’ús de la ceràmica en les façanes d’aquests edificis contribueix favorablement a l’eficiència energètica i, per tant, fa que siguen edificis més sostenibles amb el medi ambient”, declara.

Projectes en marxa a Castelló
D’altra banda, l’edil també ha fet referència a projectes que estan arrancant i en els quals també està previst l’ús de materials ceràmics.

És el cas de la remodelació del Mercat Central, on s’instal·laran 3.250 m² de paviment i revestiment ceràmic, així com en la nova Biblioteca, on el 72% del paviment serà també de material ceràmic.

Altres aplicacions ceràmiques que s’incorporaran a la ciutat són en els equipaments urbans; és a dir, a través de la impressió digital en peces de gran format, s’embelliran infraestructures hidràuliques urbanes EBAP en la Ronda Nord, en els lavabos públics o al parc Botànic Carmen Albert.

Finalment, l’edil ha conclòs fent referència a la necessitat i importància de “conscienciar” i “comunicar” el patrimoni ceràmic que hi ha a la ciutat i fer-lo a través de “rutes ceràmiques” per a donar a conéixer la història, tecnologia, cultura i innovació ceràmica a la ciutat.

Informació i Foto Ajuntament de Castelló

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint