DestacatPolítica

Castelló incrementa els convenis a 37 entitats socials i destina la major quantia en 7 anys superant els 2 milions d’euros

El saló de plens de l’Ajuntament de Castelló ha acollit aquesta vesprada la celebració del Consell Municipal de Benestar Social, en el qual s’ha informat, entre altres assumptes, el pressupost destinat als convenis amb entitats socials, que ascendeix a 2.037.140 euros. Es tracta de la xifra més alta des de 2019 i reflecteix la clara aposta de l’equip de govern per reforçar el suport al teixit social de la ciutat.

La sessió ha estat presidida per la regidora de Benestar Social, Clara Adsuara, qui ha destacat “la ferma aposta d’aquest equip de govern per ajudar a totes les entitats que conformen el teixit associatiu de la nostra ciutat, incrementant les quantitats econòmiques i sense deixar a cap de costat, com sí que va ocórrer en l’anterior legislatura”.

A més, el Consell ha anunciat la convocatòria de subvencions destinades al foment de projectes desenvolupats per les associacions prestadores de serveis socials durant l’exercici 2026, ja que aquestes entitats havien reclamat que aquestes ajudes isqueren prompte per a poder disposar d’elles com més prompte millor, i l’equip de govern així ho ha fet amb l’objectiu de continuar reforçant l’atenció als col·lectius més vulnerables.

Augment en la quantia de les subvencions

El pressupost aprovat contempla un increment en la quantia de les subvencions per a les 37 entitats socials, que en la majoria dels casos oscil·la entre el 5% i el 20%. Aquest augment és fruit del treball realitzat per la regidoria de Benestar Social, que ha mantingut reunions amb totes les associacions per a conéixer les seues necessitats i oferir respostes eficaces.

Entre els convenis destaca el de Càritas, que s’augmenta en 30.000 euros, aconseguint els 630.000 euros anuals. Gràcies a aquest acord, l’entitat presta el servei de l’alberg municipal, ateses les persones que es troben en situació de major vulnerabilitat.

El Consell Municipal també ha confirmat augmentar la subvenció de 20.000 a 30.000 euros a l’Associació Espanyola Contra el Càncer (AECC), destinada al desenvolupament d’un projecte integral d’atenció a pacients oncològics.
D’altra banda, es recupera íntegrament el conveni que es tenia amb l’anterior equip de govern abans de la pandèmia i que no els va recuperar l’import que tenien acordat, ascendint ara la quantitat a 30.000 €.

La xifra més alta des de 2019


La inversió total de 2.037.140 euros suposa el major esforç econòmic destinat a convenis amb entitats socials des de 2019, superant àmpliament les quanties d’exercicis anteriors, com els 1.829.000 euros consignats durant la passada legislatura.
La regidora Clara Adsuara ha conclòs assenyalant que “per a nosaltres és fonamental ajudar a la ciutadania, sense deixar-nos a ningú de costat i demostrant amb fets que les seues preocupacions ens importen”.

Informació i Foto Ajuntament de Castelló

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint