EsportsPolítica

Castelló clausura els 46 Jocs Esportius Municipals amb el reconeixement a més de 400 joves esportistes

El Pavelló Ciutat de Castelló ha acollit la clausura de la 46a edició dels Jocs Esportius Municipals, un acte presidit per l’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, i la regidora d’Esports, Maica Hurtado, en el qual s’ha reconegut l’esforç, la constància i el compromís de més de 400 joves esportistes.

L’alcaldessa ha subratllat que «reconéixer l’esforç dels nostres joves esportistes també implica oferir-los cada dia millors instal·lacions per a entrenar, competir i continuar creixent». En aquest sentit, ha assegurat que «la millora constant de totes i cadascuna de les instal·lacions esportives municipals és una màxima d’aquest govern», i ha posat com a exemple «el canvi de gespa en els camps de futbol de Chencho, les millores en Gaetà Huguet i les nombroses actuacions que s’estan duent a terme en la majoria dels espais esportius municipals».

Carrasco ha destacat que aquests jocs «són molt més que una competició, són una autèntica escola de valors», perquè a través de l’esport els joves aprenen a treballar en equip, a respectar a companys i rivals, a ser constants i a no rendir-se. «Guanyar és important, però saber perdre, alçar-se i tornar a intentar-ho ho és encara més», ha assenyalat.

L’alcaldessa ha recordat que Castelló és una ciutat que viu l’esport i creu en ell com una eina per a construir una societat més saludable, inclusiva i unida. «Enguany acollirem més de 200 esdeveniments esportius, però per a celebrar grans competicions és imprescindible cuidar la base, i eixa base són les xiquetes i els xiquets que participen en aquests Jocs Esportius Municipals», ha afirmat.

Durant la cerimònia s’han entregat trofeus i medalles als equips i esportistes més destacats de les modalitats d’escacs, atletisme, bàsquet, handbol i futbol sala. En total, s’ha premiat a 40 equips, la qual cosa ha suposat el lliurament de 412 medalles entre els seus components, a més de reconéixer a 60 esportistes individuals: 36 d’atletisme i 24 d’escacs.

Una edició consolidada de l’esport base

La 46a edició dels Jocs Esportius Municipals de Castelló va començar el mes d’octubre passat amb la celebració de la primera jornada de camp a través. Al novembre van arrancar les competicions d’escacs i, a partir del dia 15 del mateix mes, les modalitats d’equip. La programació s’ha prolongat, en general, fins a maig, consolidant una vegada més aquesta iniciativa com una de les principals referències de l’esport base en la ciutat.

A més de les cinc modalitats presents en la clausura, els Jocs Esportius Municipals han inclòs competicions de gimnàstica artística i jocs tradicionals com el *boli, les medalles del qual van ser entregades el mateix dia de celebració de les proves. Així mateix, el Patronat d’Esports de Castelló ha col·laborat en diferents jornades d’esport en edat escolar de judo i jiu-jitsu.

Informació i Foto_ Ajuntament de Castelló

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint