Castelló adjudica la rehabilitació del Segon Molí per al seu ús museístic

L’Ajuntament de Castelló ha aprovat aquest dijous, en Junta de Govern Local, l’adjudicació de les obres de rehabilitació del Segon Molí per un import de 258.004 euros (IVA inclòs) i un termini d’execució de sis mesos des de l’inici de les obres. El projecte de rehabilitació per a convertir aquest edifici històric en seu permanent del Museu de la Ciutat de Castelló (MUCC) és una actuació que forma part de l’Estratègia de Desenvolupament Urbà Sostenible i Integrat de l’àrea urbana de Castello (Edusi Castelló) i està cofinançada pel Fons Europeu de Desenvolupament Regional en el marc del Programa Operatiu FEDER.

L’alcaldessa de Castelló, Amparo Marco, ha destacat aquesta actuació “amb la qual podrem recuperar per a la ciutadania un immoble històric i dotar a la ciutat d’un nou centre museístic en el qual divulgar la història de Castelló unida als molins, així com per a atendre demandes veïnals”. Marco ha recordat que, amb aquesta actuació, es dona resposta a les peticions de l’Associació de Veïnes i Veïns del Segon Molí moldre.

La regidora de Patrimoni, Pilar Escuder, ha posat en valor aquesta inversió amb la qual “el govern municipal avança en la seua aposta per dignificar el patrimoni municipal per al gaudiment de la ciutadania”.

D’aquesta manera, el projecte de reforma i activació del Segon Molí permetrà, a més de conservar un edifici històric de caràcter industrial unit a la història de la ciutat des de l’època medieval, condicionar-ho per a donar-li posteriorment un ús museístic com a seu permanent del Museu de la Ciutat (MUCC). L’objectiu és que aquest nou espai cultural ajude a la dinamització de l’espai i el seu entorn, evitant així la deterioració de la zona, situada en la perifèria urbana.

Així, la regidora de Cultura, Verònica Ruiz, ha destacat que “el Museu de la Ciutat serà l’encarregat de donar difusió al patrimoni cultural tant important que suposa per a Castelló la història dels primers molins amb una museització que li donarà vida a l’espai”. “Hem estat l’únic govern que s’ha interessat per la seua rehabilitació, posada en valor i museització”, ha afirmat.

Sobre el Segon Molí se situarà un centre d’interpretació actiu, dinàmic, didàctic i accessible que tindrà un paper rellevant en la revitalització i dinamització del barri, de la segona meitat del segle XX, on es troba enclavat.

La Junta de Govern Local d’aquest dijous ha aprovat l’adjudicació d’aquest projecte a la mercantil Enric I. Artola per un import de 258.004 euros (IVA inclòs).

 

 

Informació i Foto: Ajuntament de Castelló

noticiesdigitals

Leave a Reply

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.

%d bloggers like this: