CulturaMunicipis

Castalla acull l’acte de lliurament de la XXVI Premi Enric Valor de Novel·la en Valencià de la Diputació d’Alacant

Castalla acollirà el lliurament de el guardó de la XXVI Premi Enric Valor de Novel·la en Valencià, que convoca l’àrea de Cultura de la Diputació d’Alacant. L’Ajuntament, al costat de l’entitat provincial, s’encarrega de l’organització de l’acte que tindrà lloc a l’Auditori Municipal el dimarts 26 d’octubre a les 20:30 hores.

Aquest any, l’actriu i guionista Marian Díez Picó i la seva obra ‘Allò que imaginàvem que seria s’han alçat amb el premi dotat amb 20.000 euros, pel qual competien altres 24 autors. La novel·la, publicada amb el títol No t’ho diré mai per l’editorial Bromera, narra les reflexions d’una dona de prop de cinquanta anys que s’enfronta a una vida molt diferent a la que havia imaginat.

La vicepresidenta primera i diputada de Cultura, Julia Parra, ha manifestat que «és una gran satisfacció tornar a reprendre la tradició de lliurar a Castalla, el municipi on va néixer Enric Valor, el Premi de Novel·la, que en aquesta ocasió recollirà Marian Díez . Per a això, des de l’Ajuntament, amb la col·laboració de la Diputació, s’està preparant un emotiu acte en el qual la literatura i la música tindran un paper protagonista «.

Per la seva banda, l’alcalde de la localitat, Antonio Bernabeu, ha afirmat que «la celebració d’el Premi a la nostra ciutat forma part d’un conjunt d’actes, al costat de la Fira de la Fantasia i el projecte de rehabilitació de la casa natal de l’escriptor de Castalla, per a col·locar la figura d’Enric Valor on correspon «. Al seu torn, el regidor de Cultura, Saül Mira, ha declarat que «Valor és un referent en la normalització de la llengua valenciana i estem orgullosos de reconèixer la importància de la seva figura i celebrar actes com aquests premis de la mà de Diputació en el seu memòria «.

La premiada, Díez Picó, natural de Monòver, ha estat reconeguda pel jurat presidit per la vicepresidenta de la Diputació d’Alacant, Julia Parra, i format a més pel diputat provincial Gerard Fullana, l’escriptor i enòleg, Rafael Poveda, el professor de la Universitat de València, Gonçal López-Pampló, les doctores en Filologia Catalana Isabel Marcillas i Maria Àngels Francès, el professor adjunt de la Universitat CEU Cardenal Herrera, Vicent Ferran García, i el llicenciat en Filologia, Carles Ferrer.

La titular de Cultura ha destacat que «amb aquest premi, volem reconèixer i fomentar la creació d’obres literàries en valencià i donar major visibilitat als nostres autors». Aquest certamen de la Diputació d’Alacant pretén a més posar en valor la feina duta a terme per Enric Valor i Vives per normalitzar el valencià, la llengua pròpia de la Comunitat Valenciana, en les seves diferents facetes d’autor i investigador. L’edició de 2021 finalitzarà dimarts que ve amb l’acte de lliurament d’aquest reconeixement a l’Auditori Municipal de Castalla.

Informació i Foto: Diputació d’Alacant

Deixa un comentari

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.