DestacatEsportsPolítica

Carrasco transformarà al Camí de la Pedrera en una Via Verda on practicar esport respectant el Medi Ambient

La candidata del Partit Popular a l’Ajuntament de Castelló, Begoña Carrasco, ha presentat el seu programa de Medi Ambient, Neteja i Sostenibilitat en el Parc Ribalta coincidint amb el Dia Mundial de l’Asma. Segons dades del mes de març, a l’Hospital General de Castelló es van incrementar els ingressos per malalties respiratòries un 30%, sent els ingressos per asma un 10% més. Tenint en compte que cada dia s’incrementa el nombre de persones amb malaltia pulmonar crònica (MPOC) i que la bronquitis afecta cada vegada a més nens, Carrasco aposta per reduir la contaminació ambiental perquè Castelló creixi de manera sostenible. “Hem de ser especialment sensibles amb la contaminació, per això, implementarem la instal·lació de panells informatius i mesuradors de la qualitat de l’aire”, ha assenyalat la candidata popular com una de les mesures del seu programa de cara a les eleccions del 26 de maig .

En matèria de sostenibilitat, Carrasco ha anunciat un important projecte amb el qual -amb l’ajuda de l’Autoritat Portuària, de manera progressiva, i un cop estigui finalitzat l’accés ferroviari sud al Port-, el Camí de la Pedrea, el de la via del tren que travessa el Grau, sigui transformat en una Via Verda on practicar esport a l’aire lliure respectant el Medi Ambient.

En relació a la neteja de carrers i places, els populars s’han proposat recuperar el guardó “Escombra de Platí” que un dia va tenir la ciutat per aplicar les millors polítiques de gestió de residus urbans i neteja de via pública. En aquest sentit, Carrasco ha anunciat la creació d’un Pla Estratègic de Neteja per Barris amb el qual es preveu combatre els abocadors incontrolats que suposen un problema en determinades zones del Grau com la Marjaleria. A més es compromet a posar en marxa l’ordenança de neteja de solars abandonats per acabar amb la proliferació de rates i insectes, especialment en zones pròximes a col·legis. “Obligarem a netejar aquestes parcel·les o executarem la seva neteja de forma subsidiària amb l’objectiu de combatre la insalubritat”, garanteix.

Com a mesura especialment demanada pels veïns de tots els barris, la candidata popular anuncia la posada en marxa les Brigades de Neteja Canina, amb agents de paisà que es dediquin a advertir ja sancionar els que actuen de manera incívica i no recullen els excrements dels seus mascotes o permeten que l’orina corrosiu acabi fent malbé el mobiliari públic com els fanals. “És un problema que afecta els castellonencs, però, cada vegada les sancions han anat a menys, el 2015 es van posar 500 multes relacionades amb la tinença de mascotes, de les quals 133 van ser per no recollir excrements canins i ara només es han posat 26 per aquest motiu, és un problema que cal abordar apel·lant a la responsabilitat dels propietaris “, assenyala la candidata.

Per fomentar el reciclatge, Carrasco ha anunciat la posada en marxa de la Targeta Municipal del Reciclatge, perquè els mateixos veïns comptabilitzin la quantitat de material que reciclen i obtinguin amb això descomptes en la taxa de recollida d’escombraries.
Una mesura que se suma a la proposta d’abaixar impostos com, precisament, la taxa d’escombraries, perquè el pagament d’aquest rebut sigui progressiu, en funció dels residus que cada un genera.

“A més, Bonificarem fins al 75% de l’impost per als vehicles de nova matriculació menys contaminants. Apostem pel transport sostenible i impulsarem plans per a la reducció de la contaminació per gasos CO2 en les zones urbanes i priurbanas “, ha anunciat.

Per Carrasco és important dotar de millors instal·lacions i procurar una millor cura de les zones verdes a més d’ampliar aquests espais, per això anuncia la plantació de 5000 arbres a la pròxima legislatura.

El programa dels populars també contempla la realització de campanyes de sensibilització mediambiental a la zona litoral i els parcs naturals i “promourem un Castelló lliure de plàstics amb batudes de voluntaris que contribueixin a la neteja de plàstics a les platges”, anuncia l’alcaldable.

Finalment, la candidata popular s’ha compromès a atendre la falta d’il·luminació en els barris millorant-se de manera sostenible.

Informació i Foto: PP Castelló

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint