Carrasco presenta el Pla QUÉDATE.CS per evitar la fugida de joves talents, “són el futur i els volem a Castelló”
La portaveu del Partit Popular a l’Ajuntament de Castelló, Begoña Carrasco, ha presentat el Pla QUÉDATE.CS per evitar la fugida de joves talents, “són el futur i els volem a Castelló”, ha assenyalat. Ho ha fet aprofitant el tradicional esmorzar nadalenc amb els mitjans de comunicació reconeixent-los la feina diària i felicitant-los personalment les festes de Nadal.
“Volem que el talent de Castelló es quedi a Castelló, com aquí enlloc. Basem la nostra proposta en quatre eixos: ocupació, habitatge, transport i lleure-cultura. És fruit de l’escolta ciutadana i tracta de donar resposta a la manca d’oportunitats que hi ha a la nostra ciutat. Els nostres joves ens preocupen, no podem permetre que segueixin abandonant la ciutat on s’han format, és una pèrdua enorme per al futur de la capital”, ha explicat Carrasco.
I afegeix: “Davant una alcaldessa absent, que porta recorreguts 28.000km fora de Castelló i un govern municipal que no ha adoptat cap mesura de calat davant una conjuntura adversa, a més de ser un govern centrat en les polèmiques, com l’eliminació de la Creu del Ribalta, la retirada d’il·lustres de la llista de carrers i dividits entre ells pel nou conservatori de Música, per la Pèrgola o la residència de gent gran, nosaltres seguim a peu de carrer. Hem recollit les queixes dels castellonencs i les hem posat en un marc, també les dels joves per donar-los solucions”.
A Castelló de la Plana hi ha més de 36.600 joves entre 15 i 35 anys. Fins a 2.500 amb edats compreses entre els 20 i 34 anys van marxar fora de Castelló l’any 2021, segons les dades oficials de l’INE. “Castelló té molt a oferir-los, però per això cal treballar i millorar l’actual conjuntura, nosaltres ens hem posat fil a l’agulla i fruit d’aquest treball presentem el Pla Quedate Castellón, aprofundeix en aspectes clau, com les oportunitats laborals. La creació de llocs de treball és la millor política social”, diu.
Ocupació
Fins a 872 aturats de la nostra ciutat tenen menys de 25 anys. I fins a 266 aturats tenen estudis universitaris, cosa que demostra la manca d’oportunitats. El 74% dels joves de 16-29 anys estan sobrequalificats i el 84,4% entre 30 i 34 anys. El PP proposa:
1.-Activar un Fòrum Municipal d’Ocupació Jove per treballar de la mà d’institucions (Universitat Jaume I, Diputació, Generalitat Valenciana i Govern d’Espanya, així com amb la resta d’entitats, cas de la confederació d’empresaris, Cambra de Comerç, i altres entitats privades) per donar facilitats a tothom qui vulgui obrir un negoci. I amb una taula de seguiment.
2.- Una FP DUAL per adaptar la formació a les demandes empresarials de la ciutat.
3.- Habilitar vivers d’empresa i suport a les start-ups perquè tot el talent sigui aprofitat.
4.- Impulsar espais coworking a la ciutat per facilitar la materialització de projectes.
5.- Quota zero per a nous autònoms i els que es tornin a donar d’alta tres anys després.
Habitatge
Segons dades de l’Observatori de la Joventut, els ingressos mínims per comprar un habitatge lliure superen un 80,8% el sou mitjà d’una persona jove. Per facilitar l’accés a l’habitatge us proposem:
– Deduccions i bonificacions a l’IBI municipal per als joves de fins a 35 anys que vulguin adquirir un habitatge.
2.- Proposem ajuts i bons al lloguer a nivell municipal.
3.- Proposem la promoció d’habitatges públics.
4.- El PP proposa, a nivell nacional, durant dos anys una deducció de fins a 750 euros per a hipoteques ja signades per a rendes de fins a 40.000 euros ampliable a 60.000 euros.
5.- A nivell autonòmic, la reducció de l’ITP en cas de compra d’habitatge per a menors de 35 anys.
Transport
1.- Transport gratuït al sistema municipal de transport per als menors de 25 anys.
2.- Plantegem la gratuïtat per als joves de fins a 35 anys sempre que acreditin que estan en situació de desocupació.
3.- Modernització i millora del servei de Bicicas
4.- Millora de la il·luminació i seguretat nocturna a la ciutat
Oci – Cultura
Davant de la manca d’una aposta decidida per adaptar-se als joves, des del PP proposem:
1.- Situar Castelló als circuits de concerts i esdeveniments nacionals. Apostem per una oferta plural i variada, que no ens deixi fora.
2.- Apostem per crear una gran pista circuits de parkour a la ciutat.
– Apostem per obrir les instal·lacions esportives de la ciutat per a tots els joves, ia obrir noves instal·lacions per donar cabuda a tota la demanda que hi ha a la ciutat, unes instal·lacions que han d’estar a tots els districtes de la ciutat.
– Apostem per obrir les instal·lacions esportives de la ciutat per a tots els joves, ia obrir noves instal·lacions per donar cabuda a tota la demanda que hi ha a la ciutat, unes instal·lacions que han d’estar a tots els districtes de la ciutat.
– Convertir Castelló en un focus de cultura, amb exposicions, teatre, esdeveniments, concerts i activitats culturals de tota mena durant tot l’any. Que hi hagi entreteniment igual que hi ha a altres ciutats, que han esdevingut un focus d’atracció i dinamització cultural impulsant el turisme i la gastronomia.
5.- Projecte de biblioteca pública al centre amb sala d’exposicions, a l’antic asil.
6.- Millora i modernització dels parcs.
Informació i Foto: PP Castelló