Política

Carrasco: «L’Agència Tributària Local dóna la raó al PP en la necessitat que el pagament de la taxa d’escombraries sigui progressiva a la ciutat de Castelló»

 La portaveu del Grup Municipal Popular a l’Ajuntament de Castelló (GMPP), Begoña Carrasco, sol·licita al bipartit de PSPV i Compromís una rebaixa de la taxa d’escombraries a la capital de la Plana, perquè «cada contribuent pagui el que realment generi, i no de manera lineal i sense distincions, a manera de tarifa plana, com ara passa «, una mesura que l’Agència Tributària Local veu com» adequada «i es compromet a assumir.

«Una vegada més, la tasca d’oposició dels populars a l’Ajuntament de Castelló es demostra que és constructiva i que redunda en benefici dels castellonencs. Mentre l’equip de govern d’Amparo Marco està a la poltrona exercint la seva feina per inèrcia, els populars seguim exercint la nostra funció de govern municipal en paral·lel i proposant mesures que són viables i positives, com ara acrediten i ens han traslladat els tècnics del consistori » , indica Begoña Carrasco.

El treball que està impulsant el PP per aconseguir una rebaixa de la taxa d’escombraries se suma a la campanya de petició de baixada generalitzada d’impostos a la ciutat de Castelló, ja que la capital de la Plana és la quarta d’Espanya on més es recapta per ciutadà, a conseqüència dels alts tipus que s’apliquen en conceptes com l’IBI, l’impost sobre vehicles de tracció mecànica o el de construccions, instal·lacions i obres. «Concretament 571,7 euros per castellonenc, segons l’informe del Consell General d’Economistes i Assessors Fiscals (REAF), només per darrere de Madrid, Barcelona i Toledo», lamenta l’edil del PP de Castelló.

El Partit Popular a la ciutat de Castelló proposa que es faci un estudi sobre la generació de residus urbans per part de les diferents activitats empresarials o domèstiques, de manera que es pugui redistribuir la taxa d’escombraries de manera equitativa a la generació real dels mateixos . Ara, i segons la resposta que ha rebut el GMPP de l’Agència Tributària Local, «es considera que és una mesura adequada» i «s’ha suggerit bé realitzar un conveni de col·laboració amb la Universitat Jaume I o bé realitzar un contracte de serveis que serveixi per actualitzar el text de l’ordenança fiscal, que data de l’any 2000 «.

I mentre l’esmentat estudi es desenvolupa, i de cara a les ordenances de l’any 2019, el GMPP proposa «la reducció de la taxa d’escombraries generalitzada fins als tipus establerts en l’ordenança vigent l’any 2015, al qual s’afegirà la reducció prevista en l’epígraf 3.1.1.1 perquè els habitatges habituals que no superin determinat IPREM, tal com està redactada en les ordenances actuals «. També en aquest cas, l’Agència Tributària Local es posa del costat del GMPP i afirma que és una proposta «viable i amb cobertura legal», l’execució queda sol «a costa de l’estabilitat pressupostària», xifrant el seu cost «en 385.000 euros» , «una nimietat per a un Ajuntament que presumeix de tenir un superàvit de 17 milions d’euros anuals».

I finalment, el PP també proposa una reducció de la taxa d’escombraries per als despatxos professionals que acumulen diverses activitats professionals, que ja van ser regulats l’any passat i als quals han sorgit problemes d’interpretació de l’ordenança que convindria aclarir.

«Davant de les falses expectatives generades pel govern de PSOE i Compromís, que es van comprometre a baixar aquest any la taxa d’escombraries que no s’han complert, és necessària una baixada real d’aquest impost que ara ronda els 100 euros per als veïns», incideix Begoña Carrasco

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint