Carrasco: “La nostra aposta per la seguretat és essencial i passa per augmentar els agents de Policia Local de Castelló i dotar-los dels mitjans adequats que no tenen”
La portaveu del Partit Popular a l’Ajuntament de Castelló, Begoña Carrasco, es reafirma que la seguretat ciutadana “és una qüestió principal i prioritària a la nostra ciutat. Per això, la nostra aposta passa per augmentar els agents de Policia Local a la nostra ciutat i dotar-los dels mitjans adequats que ara mateix no tenen, per l’abandonament i l’oblit d’un equip de govern que ni els escolta, ni atén les seves necessitats”.
Així ho ha comunicat la portaveu del PP a la reunió mantinguda amb representants dels sindicats policials CSIF i SPPLB, que li han traslladat el deteriorament i la situació de precarietat a l’organització interna. Una reunió que es produeix només una setmana després de la xiulada sonora contra el govern d’Emparo Marco per reclamar més inversió en seguretat.
“No hi pot haver només 2 patrulles per vigilar tota la ciutat, com està passant, sense anar més lluny aquesta mateixa setmana, dimarts a la matinada dimecres. El nostre compromís és treure tantes places siguin necessàries a la capital, igual ha fet l’Ajuntament d’Alacant amb 160 places noves. A Castelló, les vacants per jubilacions anticipades no s’estan cobrint i tenim pràcticament els mateixos efectius que fa 10 anys, amb l’agreujant de l’augment de la delinqüència del 14% a la nostra ciutat, segons les darreres xifres del Ministeri de l’Interior corresponents a l’any 2022 ”, explica Carrasco.
A Castelló, la plantilla de la Policia Local compta amb aproximadament 212 agents, que augmenta a 260 si es comptabilitzen els alts càrrecs. “Està molt per sota dels 305 que hi va arribar a haver quan governava el Partit Popular”, recorda. El que és recomanable per a una ciutat com Castelló és tenir una plantilla entre els 305 i 310 agents.
D’altra banda, “no és rebut que els nostres agents no disposin del vestidor d’hivern adequat i hi hagi qui ni tan sols tenen gorra quan és part del vestidor obligatori, els cotxes patrulla no estan adaptats a les necessitats actuals, alguns ni tan sols tenen navegadors, i la Sala d’Emergències des de la qual operen segueix sense estar connectada amb la Policia Nacional i Bombers, això els impedeix accedir a determinades bases de dades”, afegeix.
A tot això cal sumar-hi problemes en el reconeixement i el pagament d’hores extres, plusos de productivitat o nocturnitat, l’acumulació d’hores o la promesa incomplerta de la carrera professional, l’envelliment de la plantilla, amb torns en què la mitjana d’edat supera els 53-55 anys o la no-assistència jurídica.
“Estem al costat de la nostra Policia Local, compartim les seves justes reivindicacions, com ja els vam traslladar dijous passat sumant-nos a la seva protesta. La seguretat ciutadana no és una qüestió fútil, és una qüestió preferent que ha d’estar entre les prioritats de l’agenda del govern municipal. Urgeix adoptar des de ja solucions que redundin en benefici de tots els castellonencs”, conclou Begoña Carrasco.
Informació i Foto: PP Castelló