DestacatPolítica

Carrasco: “La Generalitat escometrà la reparació integral de la plataforma del TRAM tenint en compte les necessitats de la ciutat de Castelló i dels castellonencs”

L’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha acompanyat al conseller de Medi Ambient, Infraestructures, Territori i de la Recuperació, Vicente Martínez Mus, en una visita que ha servit per a presentar les obres de reparació del bucle central de la plataforma del TRAM de Castelló. Al costat de l’alcaldessa de Castelló, per part de l’Ajuntament, han sigut presents el regidor d’Urbanisme i Infraestructures, Sergio Toledo, i el regidor de Mobilitat, Cristian Ramírez. Acompanyant al conseller també han acudit també el secretari autonòmic d’Infraestructures, Javier Sendra, i la directora general d’Infraestructures Terrestres, María José Martínez Ruzafa, a més de la sdelegada del Consell, Susana Fabregat.

Les obres compten amb un inversió de 1,3 milions d’euros per part del govern autonòmic i començaran dilluns que ve 12 de gener.

Carrasco ha manifestat que “Castelló ha començat 2026, tal com va finalitzar 2025, amb treball i amb diàleg entre administracions. Així, de la mà de la Generalitat Valenciana, estem aconseguint desbloquejar i impulsar projectes clau per al futur de la nostra ciutat i el benestar i qualitat de vida dels nostres veïns i veïnes, com és el desenvolupament del TRAM”.

L’alcaldessa de Castelló ha ressaltat que “aquesta actuació integral, en la seua primera fase, desenvolupe els seus treballs des de hui mateix i finalitzant abans de l’inici de les Festes de la Magdalena, demostrant també la sensibilitat de la Generalitat Valenciana i el conseller Martínez Mus amb la ciutat de Castelló”.

L’alcaldessa ha subratllat el seu agraïment “per aquestes obres, que arriben de la mà de la Generalitat. No és un apedaçament dels trams que estaven en nefastes condicions sinó que és una reparació integral, posant a punt una plataforma a la qual li molta falta aquesta reforma, però des del govern anterior, que era del mateix signe polític tant en la Generalitat com a la ciutat, es va mirar per a un altre costat. Nosaltres no, ja que des que arribem, el que vam fer va ser veure quin era el millor moment, com anàvem a executar les obres, realitzant una anàlisi exhaustiva i al final es va decidir optar per aquesta solució de la reparació integral”.

La primera edila ha posat en valor “el compromís de la Generalitat amb el desenvolupament del TRAM a la ciutat de Castelló que, a més de la reparació de la seua plataforma s’han tingut en compte les necessitats de la ciutat i dels castellonencs, juntament amb altres actuacions que s’estan realitzant com les obres que faran que per fi arribe el TRAM a la platja, la qual cosa ocorrerà abans de Pasqua”.

Una infraestructura clau
Per part seua, el conseller Vicente Martínez Mus, ha declarat que aquesta actuació “permetrà reparar de manera integral la plataforma del TRAM en el bucle central de Castelló, una infraestructura clau per a la mobilitat urbana de la ciutat”.

Així mateix, el conseller ha destacat també la substitució dels vehicles actuals per unitats elèctriques d’última generació, “absolutament silencioses i modernes”, concordes al que “mereix la ciutat de Castelló i que no tenia fins ara”. En aquest context, ha remarcat que es tracta d’inversions que no suposaran cap cost per als recursos propis municipals, ja que “seran una inversió 100% de la Generalitat, perquè Castelló ho requeria, ho necessitava i és de justícia que ho tinguen els ciutadans i els usuaris del TRAM”.

Obres en 2 fases
L’alcaldessa de Castelló ha comentat que “les obres de reparació de la plataforma del TRAM s’executaran en dues fases. La primera fase és la que comença hui i que implica les parades de la Porta del Sol i l’avinguda Rei Don Jaime just per on passa el nostre Pregó, per la qual cosa s’han prioritzat abans de Magdalena, que arranquen enguany el 7 de març. És per aquest motiu que comencem hui a senyalitzar i a delimitar les obres per a no perdre ni un minut, per a continuar complint amb el que li vam prometre als castellonencs i tindre les obres acabades en aquesta primera fase abans de Magdalena”.

“Despues hi haurà un període de impàs, per a evitar molèsties sobretot per Pasqua i es puga arribar fins a les nostres platges i al Grau amb normalitat. Així, després d’aquest període vacacional, es reprendrà la segona fase que s’executarà en dos mesos més fins a estiu”, ha apuntat.

Altres projectes conjunts
També s’ha referit Carrasco a altres projectes per a la ciutat que arriben de la raja de la Conselleria d’Infraestructures “com és el desenvolupament de la Ronda Oest o l’erradicació de la superpoblació de senglars, que suposa un perill per a la seguretat viària, i destrosses en superfícies agrícoles i horts de particulars”.

L’alcaldessa de Castelló ha esmentat també en la seua intervenció a l’Aeroport de Castelló “la gran porta oberta al món per a la ciutat de Castelló, està vivint els seus millors moments. Amb l’Aeroport de Castelló, Castelló està enlairant i s’obri cada vegada més al turisme, però també a la indústria aeronàutica que posa en valor el nostre talent local i que genera ocupació i noves oportunitats”.

Begoña Carrasco ha agraït així mateix “la labor de la Conselleria que dirigeix Vicente Martínez Mus, que està al costat del sector ceràmic. Perquè Castelló és també ceràmica, un sector del qual depenen més de 70.000 famílies castellonenques, defensant els interessos del sector front la implantació progressiva de directives de la UE que condicionen l’activitat de la nostra indústria”.

Desviaments provisionals
Durant el desenvolupament de les diferents fases s’establiran desviaments provisionals tant per al trànsit rodat com per al servei del *TRAM, que seran degudament senyalitzats i comunicats, amb la finalitat de garantir la mobilitat i la seguretat de la ciutadania mentre s’executen les obres.

En la fase 1 es repararà la plataforma del TRAM en l’avinguda Rei Don Jaime i en diversos carrers del centre (Ruiz Zorrilla, Porta del Sol, Gasset i Escultor Viciano), inclòs el tram entre la plaça Jutge Borrull i el carrer Campoamor. Només es veu afectat el sentit Grau–UJI, el sentit contrari funciona amb normalitat. El recorregut alternatiu serà el següent: en arribar des de l’avinguda de la Mar, el TRAM gira pel carrer Governador i circula per la calçada general, no pel carril reservat. Continua per la plaça Jutge Borrull, Guitarrista Tárrega i l’avinguda Casalduch. Des d’ací gira pels carrers Orfebres Santalínea i Lepant, segueix per la Ronda Millars i en la plaça de la Independència, represa el seu recorregut habitual cap a l’UJI.
En la fase 2 es repararan el carrer Zaragoza, la plaça Cardona Vives i el carrer Governador fins al carrer Campoamor. Es veuen afectats tots dos sentits de circulació del TRAM, especialment el trajecte de baixada de l’UJI al Grau.

En el sentit UJI–Grau, el TRAM no passa pel carrer Zaragoza i circula per la Ronda Magdalena fins al carrer Arrufat Alonso. Des d’allí continua per la plaça Clavé, Sant Lluís, plaça de les Aules i plaça María Agustina. A continuació, s’incorpora al carrer Governador, arriba a la plaça Cardona Vives i gira per a accedir a l’avinguda de la Mar, on recupera el seu recorregut habitual.

En el sentit Grau–UJI, el TRAM gira des de l’avinguda de la Mar al carrer Governador i circula per la calçada general. En arribar a l’encreuament de Campoamor amb Jutge Borrull, s’incorpora a la seua parada reservada al carrer Escultor Viciano i continua per Gasset, Porta del Sol i Ruiz Zorrilla. Després, segueix pel carrer Sant Vicent i la Ronda Millars fins a la plaça de la Independència, on represa el seu recorregut habitual.

Informació i Foto: Ajuntament de Castelló

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint