Carrasco enalteix el paper de les associacions veïnals en la Trobada Veïnal 2025
– L’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, al costat del regidor de Barris i Participació Ciutadana, Paco Cabañero, el regidor de Seguretat, Antonio Ortolá i el regidor de Relacions Institucionals, Vicent Sales ha reconegut i agraït el treball desinteressat i altruista dels membres de les associacions veïnals de la ciutat per millorar els barris i la qualitat de vida dels castellonencs.
Castelló ha celebrat la Trobada Veïnal 2025, superant els 400 assistents, i la participació de 45 entitats veïnals, en la segona jornada veïnal organitzada pel govern municipal, després de la seua recuperació l’any passat. Des de les 11 del matí i al llarg de tota la jornada s’han succeït nombroses actuacions musicals i de ball mentrestant, de manera paral·lela es podia visitar els estands de diferents col·lectius on donaven a conéixer les múltiples activitats anuals que realitzen.
“Els veïns i veïnes de Castelló, a través de les vostres associacions, sou l’eix que guia la gestió municipal, raó per la qual complim amb el nostre compromís de crear la regidoria de Barris per a continuar treballant junts per fer un Castelló millor de tots i per a tots”, ha declarat l’alcaldessa en el marc de la celebració de la multitudinària jornada veïnal.
En aquest sentit, la primera edil ha posat en valor la “valuosa i important labor de les associacions veïnals, raó per la qual “hem recuperat per segon any la celebració d’aquest dia, perquè us mereixeu una recompensa a tot el vostre treball, així com un dia d’agermanament per a donar visibilitat a la vostra gran contribució a la societat castellonenca”.
Per eixa raó l’alcaldessa ha recordat que “des del govern municipal continuarem treballant en la posada en marxa d’iniciatives i activitats que acosten els barris, els dinamitzen i mostren a tota la ciutadania, tal com hem fet amb la ruta de ‘l’*esmorzaret’ dels barris de Castelló, el primer circuit gastronòmic d’extraradi de la ciutat, així com les múltiples desfilades i cavalcades de Nadal en tots els barris i districtes, així com els murals que s’estan pintant en els barris, amb elements que mostren les seues senyes d’identitat, entre altres activitats”.
D’altra banda, Carrasco s’ha referit a la importància que els veïns i veïnes de Castelló, a través de les seues associacions i col·lectius tinguen veu i vot, recordant la restauració del quòrum en diferents òrgans de participació ciutadana “que es va perdre amb l’anterior govern i que s’hem recuperat”.
Per la seua part l’edil de Barris i Participació Ciutadana, Paco Cabañero s’ha dirigit unes paraules a tots els assistents en les quals “valorem el treball que feu, perquè sou el motor de la participació ciutadana i l’ànima dels nostres barris i les nostres associacions. Gràcies a gent que vosaltres, Castelló és una ciutat més viva, més diversa i més solidària” i afig que “actes com el de hui permeten enfortir els llaços d’unió entre associacions”.
L’edil ha conclòs ratificant el compromís del govern municipal a “continuar atenent les necessitats dels nostres veïns i veïnes a través de les associacions, fomentant la col·laboració i les sinergies entre ajuntament i associació”
Associacions i entitats que han participat
El total d’entitats que formen part de la Trobada Veïnal 2025 són: COASVECA, UPACS, Federación de Asociaciones Ciudadanes y Consumidores de Castellón, A. VV. Reyes, A. VV Benadresa, A.VV. El Saboner, A. VV San Agustín i San Marcos, A. VV Primer Molí, A. VV. Els Mestres, A VV. Boulevard Blasco Ibañez, Amas de asa Lledó, A.VV Meridiano, A VV. Roquetes, A. VV. La Choquera, Mujeres en Igualdad, A VV. Zona Centre, A. VV. Gumbau, A. VV. San Lorenzo, A VV. Virgen de Lidón, A. VV. La Aduana, A. VV Santa Teresa, A VV Venta Nova, A. VV. Raval Universitari, A. VV Sensal, A. VV. San José Obrero – Cremor, A.VV. La Caseta, A. VV. La Guinea, A. VV Roser, A VV Santo Domingo, A VV. Cardenal Costa i Adj., A. VV Racó Mercader, A. VV. Peri 18, Aula Debat Dones Grau, A. VV. San Bernardo, COCEMFE, Ciutat Feliç, A. VV. Camí Fondo, A. VV. Marjaleria, A. VV Raval de la Trinitat, Associació Gitana de Castelló, A. VV Racó de la Torreta, Cor ONCE i Centro Andaluz.
Informació i Foto: Ajuntament de Castelló