Carrasco destaca el paper clau de la ceràmica per al progrés de Castelló en la 50a Edició dels Premis «Alfa de Oro»
L’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha assistit a la gala de la 50ª edició dels Premis «Alfa de Oro» que lliura la Societat Espanyola de Ceràmica i Vidre (SECV) i que ha tingut lloc a la Cambra de Comerç de Castelló.
Una gala en la qual també han estat presents la delegada del Consell a Castelló, Susana Fabregat, el diputat provincial de Promoció Ceràmica, Vicent Pallarés; la presidenta de la Cambra de Comerç, Lola Guillamón; el president de la SECV, Miguel Galindo, i la secretària general de l’entitat, Jadra Mosa, a més d’altres autoritats i representants d’empreses, associacions, institucions i professionals del sector ceràmic.
L’alcaldessa ha destacat la importància de la ceràmica per a Castelló en el transcurs de la seua intervenció, on ha donat la benvinguda i ha recordat també la importància històrica de la ceràmica «en una ciutat que està celebrant el seu 775 Aniversari. Així, Carrasco ha citat el trasllat de la població des del Castell Vell al pla i ha recordat que «la ceràmica del Castell Vell ha ajudat durant segles a desxifrar la vida» al turó de la Magdalena, destacant també que la ceràmica va tindre gran importància en llocs «com la vila romana de Vinamargo, amb àmfores, tinalles, vasos que portaven el segell i el nom de Castelló i anaven d’un costat a un altre del Mediterrani, sent la ceràmica sinònim de comerç, intercanvi entre pobles i prosperitat».
L’alcaldessa ha fet èmfasi en el fet que «des de l’Ajuntament de Castelló treballem per a difondre aquesta herència i per a fer de la ceràmica la vertadera pell de Castelló, donant suport a les empreses i fent gala dels seus productes en l’entorn urbà, convertint-la en un autèntic City-lab, i promovent l’ús de la ceràmica de Castelló i les seues infinites aplicacions en els projectes de ciutat més importants».
En aquest sentit, la primera edila ha posat com a exemples més actuals d’aquest compromís «la reforma del nou Mercat Central, que comptarà amb el protagonisme de més de 3.200 m² de paviment i revestiment ceràmic, la nova Biblioteca municipal 5.0 o les pròximes reformes de les Tenències d’Alcaldia Sud i Grau, així com en la futura Pèrgola, el Mercat de Sant Antoni, el centre cívic La Panderola al Grau, la reforma del nostre flamant i magnífic passeig marítim de l’Av. Ferrandis Salvador, o els col·legis Mestre Canós o Elcano».
Carrasco ha recalcat que «la ceràmica ha de ser protagonista de la Tercera Gran Transformació de Castelló, perquè aquesta activitat, aquesta indústria ha sigut sempre sinònim d’aposta pel talent, del futur i un millor esdevenir per a la nostra terra. Per això aquesta 50a edició dels Premis Alfa de Oro, sinònim d’excel·lència en ceràmica, no pot tindre millor escenari que aquesta ciutat».
«Hui volem estar al costat de la Societat Espanyola de Ceràmica i Vidre, de les empreses, associacions professionals i instituts tecnològics. Al costat de tots els professionals per a celebrar, malgrat les dificultats, les crisis geopolítiques, els reptes energètics, que la ceràmica és sinònim de civilització, de progrés, d’ocupació, de prosperitat i d’un futur millor per a tots», ha assegurat.
L’Alcaldessa ha resumit que «la ceràmica és el motor de la nostra economia, el sustent de milers i milers de famílies en aquesta ciutat i província. El producte que porta el nom de Castelló per tot el món. I aquesta ciutat continuarà donant suport i sent sinònim d’excel·lència en ceràmica com fa segles que fem. Per a honrar els nostres antepassats, com els que van fundar la nostra ciutat fa 775 anys. Sent part d’eixe orgull de ser i sentir-nos de Castelló».
«Perquè la ceràmica obri la porta a més prosperitat, a més oportunitats i a un futur millor. El mateix que buscaven eixos pobladors del Castell Vell fa 775 anys quan van decidir fundar la ciutat de Castelló», ha conclòs Carrasco.
Informació Ajuntament de Castelló