Carrasco converteix Castelló en aparador de la ceràmica apostant pel seu ús en totes les obres municipals
L’alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha reafirmat l’aposta del govern municipal per potenciar l’ús de la ceràmica castellonenca en les obres públiques de la ciutat, convertint carrers, places, mercats i edificis municipals en aparadors permanents d’un dels principals motors econòmics de Castelló.
“La nostra aposta pels productes de la nostra terra i per les nostres empreses és ferma i decidida, perquè fer costat als nostres sectors productius és també donar suport a l’ocupació, la riquesa i el creixement de Castelló. I parlar de Castelló és parlar necessàriament de ceràmica”, ha assenyalat Carrasco.
Aquest compromís s’està traslladant també als procediments de contractació municipal, incorporant en els plecs de les noves obres impulsades per l’Ajuntament el requisit d’utilitzar ceràmica, amb l’objectiu que el producte castellonenc tinga una presència cada vegada major en la transformació urbana de la ciutat.
“Des que arribem i tenim la sort de ser el Govern de tots els castellonencs, hem assumit el compromís que la ceràmica castellonenca siga present en totes les obres municipals. Volem que Castelló siga el millor aparador i també el millor laboratori per a poder mostrar totes les possibilitats del producte ceràmic, d’un producte que és líder mundial en disseny, en innovació, en tecnologia i en qualitat. Per tant, la nostra aposta pels productes de la nostra terra i pel talent castellonenc és ferm, perquè fer costat als nostres sectors productius és també donar suport a l’ocupació, el creixement i la riquesa de Castelló”, ha assegurat l’alcaldessa.
Carrasco ha recordat que aquesta política municipal ja pot veure’s en actuacions com la remodelació de l’avinguda Ferrandis Salvador, el Mercat de Sant Antoni, el nou centre de Parkinson o la Biblioteca Municipal 5.0, que demà mateix obri les seues portes després d’una reforma integral. A més, la ceràmica estarà també present en el nou Mercat Central, les reformes de les Tinences d’Alcaldia Sud i Grau i la Pèrgola.
L’alcaldessa ha vinculat a més aquesta aposta municipal amb la celebració aquesta setmana de Cersaie a Bolonya, una de les principals cites internacionals del sector ceràmic, on les empreses castellonenques mostren aquests dies les seues últimes novetats i tot el seu potencial en matèria de disseny, innovació, tecnologia i sostenibilitat.
La Biblioteca 5.0, nou aparador de la ceràmica
Un dels exemples més recents d’aquesta aposta és la nova Biblioteca Municipal 5.0, que obrirà demà les seues portes complint el compromís del govern municipal de posar-la en funcionament durant el mes de setembre.
L’actuació incorpora 1.674 metres quadrats de material ceràmic, dels quals 1.247 m² corresponen a paviment i 427 m² a revestiments de parets, fent de la ceràmica una de les principals senyes d’identitat de l’edifici i combinant tradició, disseny, innovació i sostenibilitat.
Carrasco ha assenyalat que “la Biblioteca 5.0 és un exemple molt clar del que volem fer a Castelló: utilitzar els nostres edificis públics per a mostrar les enormes possibilitats de la nostra ceràmica i, al mateix temps, recolzar a una indústria que és fonamental per a la nostra economia”.
La nova biblioteca disposa de 1.378 m² de superfície construïda distribuïts en quatre plantes i un pati interior. Compta amb bebeteca, sala infantil, sala juvenil, sala de premsa per a persones majors, sales de lectura i estudi, xicotetes sales de treball, sala de lactància i canviador, així com espais destinats a exposicions temporals i activitats culturals vinculades a la lectura.
La intervenció ha suposat una inversió total de 3.861.059 euros, dels quals 2.617.263 euros han sigut finançats per la Unió Europea a través dels fons Next Generation EU, dins del Programa d’Impuls a la Rehabilitació dels Edificis Públics per a les Entitats Locals.
Castelló, aparador i laboratori de la seua principal indústria
Carrasco ha insistit que “la ceràmica forma part de la nostra identitat i volem que siga també la pell de Castelló. Tenim una indústria que és un dels principals motors econòmics de la nostra província i des de l’Ajuntament hem d’estar al seu costat. La millor manera de defensar la nostra ceràmica és utilitzar-la, ensenyar-la i demostrar en la nostra pròpia ciutat tot el que pot aportar”.
L’aposta municipal pretén que Castelló no siga únicament un aparador del producte ceràmic, sinó també un espai en el qual puguen mostrar-se noves aplicacions, solucions innovadores i usos vinculats al disseny, la sostenibilitat i la millora dels espais urbans.
“Volem que la ciutat siga el millor aparador possible per a les nostres empreses i per a un producte que ens identifica a tot el món. Apostar per la ceràmica castellonenca és apostar per la nostra economia, per la nostra indústria i pel futur de Castelló”, ha conclòs Carrasco.
Informació i Foto: Ajuntament de Castelló