Cultura

Carmen París parlarà demà de Neo Jota al Paranimf de la UA

L’aclamada artista Carmen París, compositora, pianista, lletrista i cantant, Premi Nacional de Músiques Actuals, oferirà la conferència col·loqui “Neo Jota”, demà dimarts 5 de març a les 20 hores al Paranimf de la UA. Aquesta activitat forma part del programa d’activitats de la UA amb motiu del Dia Internacional de la Dona.

Carmen París, també premi a les arts de la Fundació Labordeta, amalgama en les seves propostes temes d’arrel mediterrània, africana, el jazz, la jota aragonesa, el swing, la música andalusí o el flamenc. En la seva conferència, l’artista presentarà un recorregut per la seva trajectòria musical i dedicarà part de la seva intervenció a explicar quines han estat les seves aportacions a la jota contemporània.

L’entrada és gratuïta amb invitació, disponibles al punt d’informació cultural (PIC. Baixos del Paranimf) i en Informació Cultural del MUA (MIC).

Carmen París

Ha estat definida com “l’artista espanyola més inclassificable” i la que ha aconseguit una projecció més internacional de la jota. Compositora, pianista i lletrista, actualment continua passejant per la geografia nacional i internacional seu projecte “En síntesi”, un resum dels seus anteriors treballs. Carmen París ha estat guardonada en diverses ocasions amb el Premi de la Música al Millor Àlbum de Música Tradicional, ha rebut el Premi Nacional de Músiques actuals, el Premi a les Arts atorgat per la Fundació Labordeta, entre molts reconeixements més. Ha passejat la seva fúria i talents escènics arreu del món, des de l’Uruguai, Argentina, França, el Marroc, l’Índia, Romania, Mèxic, Itàlia a Corea. Ha protagonitzat duets amb María Dolores Pradera, Armando Manzanero, Sergio Dalma, amb l’icònic cantant de música tradicional valenciana Pep Gimeno “El Botifarra” o, com va succeir en el mes de novembre passat, amb Martirio, Uxía i Ugia Pedreira donant forma a un espectacle únic. De vegades la seva veu ha traspassat pantalles com va passar en el documental “Almodóvar, tot sobre elles” (2016), o en el cas de la pel·lícula “La núvia” (2016) de Paula Ortiz, per a la qual musicalizó la “Nana del cavall gran “de la cèlebre obra lorquiana” Noces de sang “. Carmen París compte, fins a la data, amb quatre discos d’estudi i un disc gravat en directe,” Dues Medinas blanques “, amb la cantant marroquina Nabyla Maan.

Informació i Foto: http://www.web.ua.es

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint