Política

Carlos Mazón: “Tanquem l’any amb la licitació de 1.675 habitatges protegits del Pla Viu per a famílies i joves”

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha afirmat que el Consell “segueix avançant en la legislatura de l’habitatge amb la licitació al tancament del 2024 de 1.675 habitatges protegits a la Comunitat Valenciana emmarcats al Pla Viu per a les persones que més ho necessiten ”.

El cap del Consell ha assegurat que «amb aquestes licitacions complim amb el compromís adquirit i fem un pas més per a la construcció d´habitatges públics a un preu assequible per a milers de joves i famílies de la Comunitat Valenciana».

Mazón ha indicat que aquestes actuacions s’emmarquen al Pla Viu Comunitat Valenciana l’objectiu del qual és la mobilització del sòl públic disponible tant de la Generalitat com dels ajuntaments per a la construcció d’habitatge protegit.

En aquesta línia, el cap del Consell ha explicat que aquesta iniciativa “neix per donar resposta a la manca d’oferta d’habitatge, la inseguretat jurídica existent al mercat immobiliari o la pujada desmesurada de preus”. Així mateix, ha lamentat l’absència d’una política d’habitatge de governs anteriors que es resumeixen a “0 habitatges públics en 8 anys”.

Pel que fa a això, el president ha subratllat que «per a aquest Consell era inajornable prioritzar la promoció d´immobles públics davant l´alta demanda de milers de joves i famílies per accedir a un habitatge». «Per això, -ha continuat- hem posat en marxa un conjunt de mesures reals, efectives i àgils, en col·laboració amb altres administracions i la iniciativa privada, per desenvolupar un parc d´habitatge públic que doni resposta a les necessitats de la nostra ciutadania».

Licitacions a 12 municipis

Mazón ha avançat que «aquesta licitació que contempla sòl per a la construcció d’uns 1.675 habitatges és un pas ferm en el compromís del Consell d’avançar en la legislatura de l’habitatge», alhora que ha assenyalat que «al llarg del 2025 anem a activar noves licitacions que ens permetin avançar en el compromís dels 10.000 habitatges aquesta legislatura”.

En concret, en aquestes primeres operacions s’han aprovat a la província d’Alacant projectes que arriben als 1.186 immobles que es desenvoluparan a les localitats d’Elx (73), Alacant (191), Sant Joan (70), Sant Vicent del Raspeig. (126 habitatges), Torrevella (629), Vila Joiosa (33), i Xàbia (64).

A la província de València el nombre és de 386 habitatges als municipis d’Albal (37), Gandia (37), València (61) i Sagunt (233), mentre que a Castelló de la Plana s’han licitat 121 habitatges.

El màxim representant de l’Executiu valencià ha destacat la col·laboració amb els ajuntaments per a “mobilitzar la quantitat més gran de sòl públic disponible per a la construcció d’habitatge públic protegit”.

Així, l’Entitat Valenciana d’Habitatge i Sòl (EVha) duu a terme aquesta actuació mitjançant col·laboració publicoprivada, fet que suposa la licitació mitjançant permuta a canvi d’obra futura de sòls públics per a la construcció d’habitatge protegit en règim de venda i lloguer .

Les empreses que resultin adjudicatàries lliuraran, en concepte de permuta, un determinat nombre d’unitats d’habitatge. Amb això, les administracions públiques incrementaran el parc d’habitatge que podran destinar a lloguer assequible.

Altres mesures per incentivar l’habitatge

El cap del Consell ha recordat que aquestes mesures se sumen a altres iniciatives que la Generalitat ha posat en marxa el darrer any per facilitar l’accés de la ciutadania a un habitatge, especialment a joves i col·lectius vulnerables.

Sobre això, el president ha assegurat que «es tracta d´una política integral amb accions de caràcter fiscal, normatiu, simplificació normativa o ajudes per donar resposta a una «emergència habitacional de primer ordre per a moltes famílies».

Així, entre les accions engegades per la Generalitat cal destacar la línia d’avals de l’Institut Valencià de Finances (IVF) per a menors de 45 anys dotada amb 20 milions d’euros. Una iniciativa que permet que el comprador obtingui un préstec fins al 95% del preu de l’habitatge.

En matèria fiscal, cal apuntar la reducció un 25% de l’impost de transmissions patrimonials a joves i col·lectius vulnerables, amb un estalvi mitjà de més de 1.300 euros per declarant. Així mateix, s’ha augmentat amb 9 milions de fons propis el bo jove, fet que ha permès que incrementin el 44% dels beneficiaris, arribant a 5.640 joves.

En matèria normativa, s‟ha aprovat el decret d‟Habitatge de Protecció Pública (VPP) que inclou una reserva mínima del 40% de les promocions per a joves menors de 35 anys o famílies monoparentals. A més, aquest decret preveu un mòdul dinàmic de fixació de preus pioner a Espanya i d’actualització anual, que tindrà topats el nivell màxim i permetrà abaratir els habitatges fixant un preu inferior en aquells municipis on es donin les circumstàncies per fer-ho.

Informació i Foto: Generalitat Valenciana

Deixa un comentari

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Descobriu-ne més des de Notícies Dígitals

Subscribe now to keep reading and get access to the full archive.

Continua llegint